Slimme radiatorknoppen draaien radiator niet meer open

Opties

Ik heb een aantal slimme radiatorknoppen die de radiator niet meer open draaien. Je ziet op de display de graden wijzigen, maar er volgt geen geluid van het open (of dicht) draaien van de radiator.

Uiteraard warmt er dan niks op.

Vorige winter werkten deze knoppen wel nog.

Ik heb momenteel 1vd knoppen eraf gehaald, en de originele knop erop gezet. De Tado knop meet nu wel nog de temperatuur, en laat de brander correct aan slaan. Nu fungeert deze dus als mobiele thermostaat. Dit is uiteraard niet de bedoeling, zo wordt ook de radiator niet dicht gedraaid in deze kamer.

Waarom lijkt deze knop (en nog zeker 2 andere) niet meer te functioneren? Ik heb deze reeds proberen te resetten en opnieuw te installeren, maar dit had geen effect.

Nog iets anders dat ik kan uitproberen?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • volgens de app is het batterij niveau goed...

    ik probeer het uit...

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ook als je de temperatuur idioot hoog zet? Bv 25 graden.
  • Het probleem is gevonden en opgelost...

    Het waren inderdaad de batterijen. De app geeft aan dat de batterijen nog goed zijn, maar wanneer ik deze met een testertje test, dan bleken ze toch redelijk laag te staan.

    Nieuwe batterijen erin, en alles werkt weer goed.

    Merci voor de suggesties!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat draaien aan de knop kost natuurlijk veel meer stroom dan in rust. Wellicht zijn je batterijen voor iets anders nog prima, maar kunnen ze dit niet meer aan. In een klok of afstandbediening doen ze het wellicht nog jaren.