Slimme radiatorknoppen icm standaard thermostaat

Hallo,

Ik heb onlangs in 3 kamers een slimme radiatorknop geplaatst. Dat zijn niet alle kamers, dus ook de oude thermostaat is nog in gebruik. De installatie lijkt goed te zijn gegaan maar toch werken de 3 radiatorknoppen niet.

Iemand een idee?

Antwoorden

  • Ik neem aan dat je wel de bridge ook hebt aangeschaft? Zonder bridge werken de knoppen niet.

  • zeker, de bridge heb ik ook en is aangesloten.

    Het lijkt ook alsof ik alles via de app kan bedienen, alleen werkt et niet in het echt. De kamers blijven koud

  • Michael
    Michael | Moderator
    maart 2019 aangepast

    Hallo Robin,

    Er moet tenminste één apparaat van tado° op de ketel zijn bedraad om deze te kunnen aansturen (de Slimme Thermostaat of de Extensiekit).

    De Slimme Radiatorknoppen communiceren met de Slimme Thermostaat die vervolgens de verwarmingsketel aanzet (of de klep van de stadsverwarming open zet). Zodoende kunnen de Slimme Radiatorknoppen verwarming aanvragen, hoewel het in de kamer met de thermostaat al warm genoeg is. Voor een optimale verwarmingsaansturing raden wij aan, om ook Slimme Radiatorknoppen te installeren in de kamer met de Slimme Thermostaat. Deze Slimme Radiatorknoppen zullen zorgen dat de radiatoren in die zone dichtgezet kunnen worden als de gewenste temperatuur in die zone bereikt is, terwijl andere zones mogelijk nog warmte aan het vragen zijn. 

    Zie ook onderstaande links voor meer informatie:

    Moet ik Slimme Radiatorknoppen toepassen in de kamer waarin ik al een Slimme Thermostaat geïnstalleerd heb?https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000533286-Moet-ik-Slimme-Radiatorknoppen-toepassen-in-de-kamer-waarin-ik-al-een-Slimme-Thermostaat-ge%C3%AFnstalleerd-heb-

    Heb ik Slimme Radiatorknoppen nodig voor al mijn radiatoren?

    https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000550043-Heb-ik-Slimme-Radiatorknoppen-nodig-voor-al-mijn-radiatoren-

    Groet,

    Michael

  • Hallo Michael,

    Uit jouw antwoord begrijp ik dat de slimme radiatorknoppen niet kunnen werken zonder slimme thermostaat?

    Dat klinkt op zich wel logisch maar zo verkoopt Tado het niet. Op de site geven ze aan dat het los van elkaar ook kan werken.


    Groeten,

    Robin