Slimme schema werkt niet

Opties
Goedenavond,

Afgelopen week heb ik de Tado radiatorknoppen gemonteerd.
In de app maak ik schema's aan voor diverse knoppen, alleen gebeurt er vervolgens niks mee.
Ik kan in de telefoon wel handmatig de temperatuur instellen, maar waarom doen de slimme schema's het niet?
Doe ik iets fout?
Ik heb 48 uur geleden ook al een vraag bij de helpdesk neergelegd, maar helaas geen antwoord.

Wie kan mij helpen?

Reacties

  • Gunther
    Opties

    Zelfde probleem hier, slemme schema's werken niet.

  • Hier werkt gedeeltelijk.
    Een zone wel. 3 zones niet.
    Hoi dat snel opgelost word
    Daar koop je het juist voor.
  • Heb je je handmatige instelling wel geannuleerd? Daarmee zet je het slimme schema in werking.
  • StevenDS
    StevenDS
    december 2020 aangepast
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem.

    Ik had al 5 radiatorknoppen voor 2 zones en die werken perfect.

    Nu heb ik vorige week 4 nieuwe knoppen gemonteerd en daarvan werkt het slimme schema voor 3 zones niet.

    Ik stel het schema zo (slaapkamer) in dat deze op 16 graden overdag staat tot 16u en daarna 18 graden van 16u tot 20u. Als mij zoon in de periode tussen 16u en 20u vraagt om de temperatuur te verhogen naar 20 graden, dan blijft deze temperatuur ook ingesteld na 20u. Bij de oudere knoppen zou deze handmatige instelling dan gewoon afspringen op het einde van de tijdzone in het slimme schema. Hier dus niet.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je dat nog configureren bij de nieuw toegevoegde ruimte, dat is een instelling onder die ruimtes.

  • StevenDS
    Opties

    Bedankt Rob2: dit wist ik niet en is inderdaad opgelost nu!

  • Fatmax3m
    Fatmax3m
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Ik heb het zelfde probleem als stevenDS. Ik kan echter voor de slimme thermostaatkranen (9stuks) de optie niet vinden dat ik het gedrag kan configureren per ruimte. (Voor de warmwaterinstallatie wel, maar die heb ik niet nodig)

    Kan iemand me uitleggen waar ik moet kijken, of vraagt dit een serverconfiguratie van tado?

    Nevermind, found it 😳. Ik keek bij de thermostaat ipv de ruimte
  • mijn Tado gaat na handmatige instelling naar de standaardinstellingen van 10 en 15 graden en wil de schema's niet meer volgen. Wie kan mij helpen?

  • Andreplusplus
    Opties

    @hanshorter Kijk bij Instellingen bij de ruimte (niet de knop of thermostaat).

    Daar zie je “handmatige bediening”, klik (2x) en je krijgt 3 opties : Tot de volgende automatische verandering / Timer / Tot beëindigd door gebruiker.