Installatie lukt niet

Opties

Hallo, wellicht is het antwoord op mijn vraag al gegeven maar ik stel hem toch maar even en voeg gelijk alle info die ik heb toe. Ik heb een nieuwe Slimme thermostaat V3+ gekocht en geïnstalleerd en loop tegen het volgende aan. De geïnstalleerde slimme thermometer stuurt de CV ketel nog niet aan, er gebeurt niets.

Ik heb de volgende configuratie en volgende acties uitgevoerd.

Uitgangssituatie: Ketel Remeha avanta 35 C met 2 thermostaten en 2 zonecircuits verdeeld over 2 etages. Ik heb op de benedenverdieping de honeywell t87 (oude goudkleurige kwikthermostaat) vervangen door de Tado slimme thermostaat v3+. De avanta communiceer volgens mij met opentherm dus de bedrading aangesloten op de plus/min van de tado. De koppeling met de internetbridge is gelukt en de configuratie conform handleiding is ook gelukt (D01), warmwater Ja en Extensiekit NEE.

Ben ik iets vergeten of treedt er ergens een conflict op ? Wie weet waar het aan kan liggen. Bedankt alvast!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een kwikthermostaat is 100% zeker geen OpenTherm. Dus werkt het nu niet.

    Je hebt nu de keus tussen de Tado als aan/uit aansluiten en configureren, of alsnog de boel naar OpenTherm ombouwen aan de ketel zijde.

  • Bedankt. De beste oplossing lijkt inderdaad de Tado als aan/uit in te stellen en te configureren. Waar vind ik de configuratie instellingen daarvoor ?

  • Welke configuratie ID hoort daarbij?

  • Drum
    Opties

    Je kan ook de bedrading aan de ketel kant aanpassen (ansluiten op Opentherm connectie).

    Voor Remeha ketel: wellicht 'warm water' uitzetten. Bij mij ging de Remeha ketel veel vaker branden dan hij zou moeten.

  • @Gerard2020 , is je installatie inmiddels gelukt. Ik heb hetzelfde probleem, krijg het niet werkend...