Radiatorknop instelbaar op halve graad ipv hele graad

Opties

Het viel me een beetje tegen toen ik de Tado had gekocht. De radiatorknoppen kunnen alleen op hele graden worden ingesteld, dat vind ik echt jammer. De wandthermostaat kan op 0.1 graad nauwkeurigheid ingesteld worden, dat is nauwkeuriger dan ik nodig heb.

De knoppen kunnen wel de temperatuur voelen per 0.1 graad nauwkeurigheid dus lijkt het een software keuze om alleen hele graad op te kunnen geven.

Dus mijn wens, en ik vermoed ook van anderen, is dat de radiatorknop op 0.5 graad ingesteld kan worden. Ik vind het helemaal niet erg dat ik dat niet kan uitlezen op de radiatorknop zelf, als ik het maar in de app kan instellen dan zou dat geweldig zijn.

Volgens mij kan dit dmv een software update.

Reacties

  • TondeGoijer
    november 2020 aangepast
    Opties
    Ik steun dat verzoek zeker, een halve graad is veel praktischer dan 1 graad. Kwa comfort en besparing!
  • Hilbrand
    Opties

    Helemaal mee eens.

    Zowel op de wandthermostaat als de radiatorknop zou je per halve graad in moeten kunnen stellen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Probleem is natuurlijk o.a. dat het scherm maar zo weinig pixels heeft dat er geen halve graden kunnen worden getoond. Maar dat moet op te lossen zijn met een truukje, bijv dat er een punt achter staat als je een halve graad hoger zit ofzo.

  • Dragunov
    Opties

    Softwarematig zou je dit kunnen toevoegen aan de knoppen, maar als het display het niet ondersteunt, dan moeten er ook allemaal nieuwe knoppen komen om de temperatuur na de komma/punt te kunnen weergeven

  • zandhoen
    Opties
    Dat zou idd ideaal zijn. Ik heb een split-level woning waardoor de wandthemostaat niet op de ideale plaats zit. Om deze reden heb ik een knop als meetapparaat ingesteld. Het instellen per halve graad zou ideaal zijn.
  • Kom op Tado, deze vraag zie ik overal. Wat is de status?
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties
    Tot nu toe verschuilt Tado zich achter het argument van het beperkte scherm hoewel er meerdere suggesties te vinden zijn om dat probleem te omzeilen.
  • Robert_L
    Opties
    Mijn voorstel: de temperatuur op de app instellen op 0,1 graden net als bij de slimme termostaat en het display van de radiatorknop laten zoals het nu is.
  • ahillewa
    Opties

    Idem verhaal hier. Ontgoocheld door de nauwkeurigheid van een volledige graag op de radiatorknoppen.

    20 graden blijkt nét te koud te zijn en 21 graden nét te warm. Iets tussenin zou ideaal zijn. Zou het compfort verbeteren én werkt besparend!

    Aanduiding op de knop maakt mij niet uit omdat ik die toch nauwelijks gebruik. Via de App werkt het toch zo veel beter.

    Tip: Een goedkopere knop zonder display of bediening zou bijzonder welkom zijn.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    Mee eens dat aanduiding op de knop niet nodig is. De tip, goedkopere knop zonder display of bediening, is heel goed en past in een smart concept waarin er per kamer een kleine sensor is die op een ideale plaats staat/hangt! Maar gaat voor Tado vrees ik veel te ver! Misschien een aparte suggestie van maken?

  • Roli
    Opties

    Het viel me een op toen ik de Tado in gebruik had genomen. De wandthermostaten kunnen alleen op hele graden worden ingesteld, dat vind ik echt jammer. Ook de thermostatische radiatorknoppen kunnen alleen maar op 1 hele graad ingesteld worden, dat erg grof. Bij de specificaties is dat niet te lezen. Dus het is een verassing na ingebruikname.

    Alleen via de app kan er zelfs per 0,1 graden worden ingesteld maar dat is niet erg handig als je de dagelijkse verstelling per app moet doen.

    Hopelijk is het binnenkort te realiseren dat de instelling per 0.5 graad ingesteld kan worden.

    Het is een veel gelezen wens en opmerking. Bijna elk merk heeft de mogelijkheid om per 0,5 graden te kunnen instellen dus waarom niet bij Tado.

    Tado heeft het technisch verder goed voor elkaar dus waarom ontbreekt deze mogelijkheid.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zou je aanraden vor je met een nieuw idee komt even te kijken hoeveel andere mensen ditzelfde al geopperd hebben en dan op HUN idee te stemmen, ipv zelf opnieuw met 0 stemmen te beginnen!

    Dan blijft het ook overzichtelijker allemaal.

  • Ik vermoed dat ooit zo hardcoded is ingesteld. Kan waarschijnlijk wel met een firmware update gefixed worden, maar dat gaat in de komende twee jaar niet gebeuren helaas.

  • Dragunov
    Opties

    Ik zie toch liever de knop zoals hij nu is, maar dan zouden ze nieuwe moeten maken om na de komma te werken...

  • Roli
    Opties

    Rob, Ik heb geen idee hoe dat werkt met stemmen en overzichtelijkheid.

    Ik geef gewoon aan wat ik als bijzonder storend en lastig ervaar.

  • Dragunov
    Opties

    Gewoon in Suggesties eens kijken wat voor jou belangrijk is en die dan upvoten!

    Want eenzelfde feature kan bv twintigmaal opnieuw zijn gepost met elk twee likes (upvotes), maar die dan geen gevolg krijgt, door een te laag upvote waarde.

    Een andere feature kan mss slechts eenmaal voorkomen in Suggesties, maar wel dan bv 40 upvotes krijgen, die het dan wel maakt als officiële feature in een volgende update.

  • gEwOoN in sUgGeStiEs eEns kIjKeN

    Grootste probleem is niet gesplitste feature requets maar een enorm gebrek aan mankracht. Features rollen zeer langzaam de deur uit, na velen jaren wordt er amper iets gepresteerd. Kan je leuk iets omhoog voten, maar als Tado maanden doet zodat je tiles volgorden in een app kan veranderen dan kan je zoveel omhoog voten als je wil.

  • T3Nembo
    T3Nembo | Moderator
    juni 2021 aangepast
    Opties

    [Released] Temperatuurswijziging van 0,5° voor tado° Slimme Radiatorknoppen


    tado° is verheugd om onze "Stapgrootte" wijziging van 0,5°C te presenteren voor onze Slimme Radiatorknoppen.

    Velen van u die onze producten waarderen, hebben gevraagd of een temperatuurverandering van halve graden mogelijk kan zijn en we zijn blij om de granulariteit van de temperatuur van 0,5°C te introduceren en onze toewijding aan uw tevredenheid te herhalen.

    U kunt de temperatuur nu instellen in stappen van halve graden in plaats van stappen van hele graden.

    Dit geldt voor:

    • Handmatige Bediening van de tado° app bij het op en neer schuiven.
    • In het Slimme Schema als U de temperatuur op een Blok instelt.
    • In de "Afwezig"-configuratie - Afwezigheidstemperatuur.

    Bedankt voor het gebruik van tado°

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is NIET waarom gevraagd werd Tado!

    De vraag was om bij handmatige bediening VANAF DE KNOP of VANAF DE WANDTHERMOSTAAT de stappen te veranderen van 1 graad in een halve graad, dus NIET om op die plekken die jullie daar noemen de stappen te veranderen van 0,1 graad naar 0,5 graad.

    Dus even terugsturen naar de programmeur.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties
    'onze toewijding aan uw tevredenheid'
    Huh? Heb ik iets gemist? Leuk is dat er iets simpels wordt gedaan. Maar al die andere mogelijke verbeteringen waar klanten echt tevreden van worden en waar al jaren om gevraagd wordt, blijven achterwege.
  • Jurian
    Opties

    @rob2 Vanaf een tado apparaat is lastiger omdat we daar te maken hebben met meerdere hardware revisies die verschillende firmware draaien. Daarnaast is er misschien ook niet genoeg plek op het display om de 0.5 graad weer te geven (kijk maar op uw slimme radiatorknop).

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties

    De ruimte is er: er zijn drie posities. Al lang geleden is geopperd dat halve graden weergegeven kunnen worden door bijvoorbeeld een + teken op de plaats van het graden symbool (18 is 18 graden, 18+ is dan 18,5 graad). Het graden symbool kan best achterwege blijven, op een thermostaatknop verwacht je geen grammen of kilometers.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Bovendien is het probleem helemaal nioet dat er meerdere firmware versies zijn, want die firmware schrijven jullie zelf en kunnen jullie zelf updaten!

    Nee, het probleem is dat er geen programmeurs zijn die tijd hebben om een lijst met verzoeken af te werken en de door de klanten gevraagde features er in te bouwen.

    Dat is duidelijk zichtbaar aan het feit dat zelfs veelgevraagde features die 2 jaar geleden al op de "roadmap" stonden en die enkel en alleen aanpassing van de cloudservers vereisen, nu nog altijd niet gerealiseerd zijn.

    Als er een team van programmeurs was dan was er in die 2 jaar het een en ander uitgebracht wat verder gaat dan een parameter te veranderen van 0.1 in 0.5. Echter, er is geen team van programmeurs, er is alleen 1 iemand die zo nu en dan wat klust en verder een andere functie heeft. En die komt er niet aan toe om de roadmap af te werken omdat hij regelmatig geroepen wordt om wijzigingen die ketelfabrikanten aangebracht hebben weer in de Tado software te verwerken. Dingen waar de klant niks van ziet behalve als die toevallig zo'n ketel heeft waarbij het niet goed werkt.

  • Dragunov
    Opties

    Het is al een stap, nu de volgende!