Tijd en temperatuur op display

Opties
Graag optie toevoegen om continue tijd en temperatuur op display te tonen
15
15 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat kan niet met de technologie die Tado gebruikt! De LED displays gebruiken te veel stroom, de batterij zou in no-time leeg zijn.

  • Dragunov
    Opties

    Enkel als ze een thermostaat moesten uitbrengen op 240, dan zou dit inderdaad een interessante functie zijn

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja of gewoon doen wat iedereen tegenwoordig doet: LCD display gebruiken.

  • Luukw
    Opties
    Helemaal mee eens. Zeer ouderwetse thermostaat. Dat moet echt beter kunnen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is het design. Dat minimalistische witte design waar je alleen de display waarde op ziet als dat actief is en anders niks dat vinden sommige mensen kennelijk heel mooi en daarom is dat natuurlijk zo gemaakt.

    Maar zonder voeding uit het lichtnet mag dat maar heel kort branden anders is de batterij zo leeg.

  • Met een bedraadde slimme thermostaat moet het toch wel mogelijk zijn? Uit de oude thermostaat aansluiting komen genoeg draden. Mijn oude Honeywell Digitale Thermostaat kreeg ook stroom van daaruit.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het is mogelijk, al die andere slimme thermostaten hebben voeding via de draad, meestal met een aparte module bij de ketel waar er voedingsspanning bij gezet wordt (en het schakelsignaal eraf gaat richting ketel).

    Maar Tado werkt zo niet. Die hebben de thermostaat en knoppen batterijgevoed gemaakt. Is een keuze.

  • Dragunov
    Opties

    Was meer om fluctuaties te voorkomen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waar gaat dat nou over?

  • Dragunov
    Opties

    Dat het niet mogelijk is om tijd en datum te houden omdat systeem op batterij werkt en niet op 230V en de reden dat dit systeem op batterij werkt is om fluctuaties in spanning te voorkomen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok maar dat slaat nergens op, je kunt netspanning heel gemakkelijk reguleren zodanig dat het een constante waarde krijgt, beter dan de spanning uit een batterij.

    Maar er is de keus gemaakt om batterijen te gebruiken, waarschijnlijk omdat dit het systeem goedkoper te construeren maakt en geheel onafhankelijk van bedrading (wat ook een feature is van Tado, je kunt de thermostaat draadloos gebruiken).

  • Vetje
    Opties
    Waarom zou je nou ook nog op de thermostaat de tijd willen zien? Wat een overkill, heb al zoveel plekken waar ik de tijd kan zien...
  • Dragunov
    Opties

    Toch zou er een mogelijkheid moeten bestaan om het systeem al dan niet van netvoeding te voorzien

  • Luukw
    Opties
    Het gaat mij alleen om constant de huidige temperatuur te kunnen zien. Mijn nefit thermostaat gaf dat ook aan, als je in de buurt kwam. Heb er nu een kleine temperatuurmeter naast gehangen.
  • Dragunov
    Opties
    Zou in een firmware update kunnen komen, maar dan gaat je batterij erg achteruit
  • lupus
    Opties

    Wat er mogelijk is, beter aan de ontwikkelaars overlaten. Op de bedrade thermostaat moet dit perfect mogelijk zijn. Ik heb een Bosch CT100 en daar staar een prachtig kleurenscherm op via de 2 draadjes die van de verwarming komt. .

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dan heb je ofwel een ketel die dat type thermostaat specifiek ondersteunt (niet met de OpenTherm standaard) ofwel er zit nog een apart voeding kastje tussen ketel en thermostaat wat de stroom voor de thermostaat levert vanuit de plek waar de ketel hangt.

    Als je alles standaard doet (dus OpenTherm en zonder extra voeding) dan is er maar erg weinig energie beschikbaar. Wel voldoende voor wat men nu doet, maar niet om een boel ledjes voortdurend te laten branden denk ik.

  • Dragunov
    Opties

    Ik dacht dat systeem enkel 5V geeft via die twee draadjes (+ en -)

  • Jurian
    Opties

    Zoals al aangegeven is dit op de huidige hardware niet mogelijk.

    Opentherm verzorgt de thermostaat niet van genoeg stroom om het display altijd aan te hebben.


    Dus dan zouden de batterijen heel snel leeg zijn.


    We nemen het mee voor eventuele toekomstige hardware!

  • Dragunov
    Opties

    Mss dat ik dan terug een nieuwe thermostaat koop als deze dan tijd, datum en zo kan weergeven...

  • DariusX
    DariusX
    december 2021 aangepast
    Opties

    @Jurian

    Ik ben zojuist van Toon naar Tado geswitched zodat ik mijn kamers apart kon verwarmen. Werkt heerlijk maar na 3 jaar op de thermostaat kijken hoe warm het is of hoe laat het is was dit wel een flinke tegenvaller.

    Het was mijn enige klok in huis, ook wil ik niet iedere keer mijn telefoon pakken voor deze functies.

    De Toon werkt met E-Ink en kon daarom gewoon net genoeg stroom krijgen.

    Ik weet overigens niet of het huidige systeem het met led werkt maar dan zou het toch niet zoveel stroom moeten vragen? Ik vind het helemaal niet zo erg om iedere 1-2 maanden de batterijen te moeten vervangen als de display aan kan blijven. Geef de gebruiker in ieder geval de keuze.

    Is er al nieuws over een upgrade? :)

  • Dukkie17
    Opties
    Ik zou heel blij zijn met een permanent brandende display.
  • PeterGM
    PeterGM
    februari 2023 aangepast
    Opties

    Het enige minpuntje m.b.t. de Tado is dat ik inderdaad graag de temperatuur continu zou willen zien.

  • SwePie
    Opties

    Ik geef mij ook op om de temperatuur continu te zien....