Care en protect werkt niet.

Sinds een aantal weken staat op de app care&protect. Deze werkt dus niet.
Ik heb een remeha calenta en deze wordt netjes aangegeven in de app. Alleen op dit moment staat er dat de ketel 100% brand en er geen storingen zijn. Terwijl de ketel zonder stroom en gas staat op dit moment. Er wordt dus niet eens een communicatie fout met de ketel herkent... Hoe is dit op te lossen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik heb dat ook al gemerkt ja, met een heel andere ketel.

  • Nog niet op te lossen. Wachten op Tado tot ze dit in hun app patchen

  • Wat is dan de meerwaarde van care & protect als het niet werkt....
  • Heb hetzelfde ervaren het werkt niet, en heb ook al een keer contact opgenomen met een installateur ivm een lekkage via de app het bedrijf heeft mijn tot op heden laten wachten op een telefoontje wanneer het probleem op te lossen, toch zelf de boel maar weer gerepareerd
  • Ook ik heb dit probleem, bij mij werkt alles prima via Tado en wordt alles netjes aangestuurd.
    Maar gisteren geeft mijn ketel (Nefit Topline Compact HRC 30) een 6A storing en doet niets meer, volgens Care & Protect is er echter niets aan de hand. Vervolgens trek ik de stekker van de CV er maar uit, nog steeds geen foutmelding in de app.
    Zojuist de gloeiplug van de CV vervangen en deze werkt weer, volgens Tado is er nooit een storing geweest.
    Beetje zonde van mijn abonnement om te betalen voor een niet werkende optie.
  • Tado, het zou fijn zijn als jullie ook reageren op deze topic.
  • En probleem oplossen...

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik krijg een beetje het idee dat "care en protect" net zo iets is als "open raam detectie". Dwz men kijkt niet naar daadwerkelijke feiten, maar bijv als je temperatuur instelt en na lange tijd stijgt de temperatuur nog steeds niet dan gaat men een melding geven.

    Wellicht om niet te veel specifieke software te hoeven maken voor allerlei bus protocollen, en om het ook te laten werken in een aan/uit systeem?

    Echter als je bijvoorbeeld OpenTherm hebt dan kan de ketel een foutcode naar de thermostaat of extender sturen en die zou die code moeten doorsturen naar Tado en de care&protect functie zou die foutcode moeten gebruiken in een melding (en liefst meteen ook de bijbehorende tekst er bij zetten afhankelijk van je ketel type).

    Zo werkt het blijkbaar niet.

  • Dit is de reactie van Tado:
    De zorg en bescherming is niet het direct bewaken van de ketel.
    Het is het bewaken van de verwarming in de kamer. Als de tado° Smart Thermostat een warmtevraag stuurt en de ketel verwarmt de ruimte niet, dan weet de tado° App dat de ketel niet goed werkt.
    Zoals we kunnen zien, volgde de kamer "*****" de temperatuurinstellingen en waren er geen onregelmatigheden in de temperatuur. Hierdoor heeft het systeem niet gedetecteerd dat de ketel op dat moment niet aan stond.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Oh ok dan......?????
    Dus het is een stukje programma dat iets bekijkt en beredeneerd maar niet echt naar de cv ketel kijkt.
    Uuuhm......
    beetje weggegooide energie als het het mij vraagt.
    Hadden ze die tijd maar gestopt in ontwerpen van andere slimme schema’s.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja dat zei ik al op 24 november en iemand vond het nodig om "afkeer" aan te klikken. Maar het is dus wel degelijk waar wat daar staat. Tado leest NIET de daadwerkelijke foutcodes van de ketel uit, maar kijkt een beetje naar het gedrag. Terwijl een doodnormale OpenTherm thermostaat dat wel goed doet.

  • @Rob2 mijn excuses verkeerde knopje. Heb het recht gezet. :-)
  • Hitchhiker
    november 2020 aangepast

    Mijn ketel heeft het de laatste week verschillende keren laten afweten door een kapotte sensor in de schouw. Ik begrijp dat zulke detectie cijfermatig niet makkelijk te interpreteren is en Tado zich behoedt voor vals-positieve alarmen, maar als 5 Tado sensoren tegelijk aangeven dat het bergaf gaat, terwijl de control unit voor lange tijd, ongeveer een uur, volle gas geeft, dan moet er toch ergens wel een belletje rinkelen. Niet dus.