Vloerverwarming met slimme knoppen op zones

Ik ben van plan een slimme thermostaat te installeren in mijn woning. Beneden ligt vloerverwarming en boven radiatoren. Ik wil graag boven kunnen verwarmen los van de verwarming boven.

Nu ken ik de oplossing met een zoneklep (https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-vloerverwarming-en-radiatoren), maar die moet dan apart geïnstalleerd worden. Ik vroeg me af of het ook een optie is om de 6 zones van de verdeler allemaal van een slimme knop te voorzien en die te configureren als 1 ruimte. De bestaande thermostaatknop in de aanvoerleiding blijft dan dus gewoon zitten en zorgt dat het water in de vloer niet te heet wordt, de slimme knoppen regelen samen de temperatuur in de woonkamer.

Het lijkt me dat dit gewoon zou moeten werken. Klopt dat? Of zie ik iets over het hoofd?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het probleem daarmee is dat je dan een aansturing moet hebben voor je vloerverwarming pomp want als alle knoppen dicht staan en de pomp blijft lopen gaat het natuurlijk fout.

    Of je zou 1 zone niet van een knop moeten voorzien maar gewoon altijd open hebben staan. Dan krijg je echter weer het probleem dat die warm wordt als er ergens anders in huis warmte gevraagd wordt.