Wat is het verschil tussen een slimme thermostaat en temperatuursensor

Opties
Weet iemand wat het verschil is tussen een slimme thermostaat en temperatuursensor behalve de prijs?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De thermostaat heeft aansluitingen waar met kabels de cv kan aansturen. Een temperatuur sensor is alleen een sensor die hetzelfde doet als een thermostaat. Je kan er ook de temperatuur mee aanpassen.
    De sensor kan je gebruiken als extra optie om op een andere plek in een kamer de temperatuur te meten als je daar een slimme knop hebt zitten achter een gordijn of zo.
    Ik denk dat als je een extensie kit installeert je helemaal geen thermostaat nodig hebt.
  • Thanks. Dan gaat het goed. Alles gaat namelijk draadloos. En vroeg het me even af.

    En wat je zegt. Alle instellingen via de app.
    Nu de ontvanger nog even goed aan de cv krijgen.
  • SvenVB
    Opties
    Hoi, ik heb mij een tado fraadloze starterskit v3+ besteld op de tado website.

    Als ik het goed begrijp is hierin een draadloze temperatuursensor in bijgevoegd, dus geen draadloze thermostaat? Of zie ik dat verkeerd?

    Nu vraag ik me af of ik:

    1) alsnog bedraad kan werken, dus zonder de draadloze ontvanger
    2)dus kan ik de sensor ook bedraad aansluiten zodat het een bedrade thermostaat wordt?
    3) indien punt 2 niet kan, kan ik deze sensor gebruiken om mijn tado radiarknoppen aan te sturen zonder dat ik de draadloze ontvanger installeer?
    4) ipv de draadloze ontvanger alsnog een bedrade thermostaat dan onstalleer.

    Concreet lijkt het tovh misschien nuttig: om een bedrade thermostaat te installeren in de living, de draadloze sensor die blijkbaar geen thermostaat is te zetten in de keuken (=2de zone) en daaraan de slimme tado knoppen aan te koppelen.

    Maar kan dat? Is het zo dat de draadloze thermostaat v3+ startersset dus eigenlijk een draadloze temperatuursensor is die ook zonder de draadloze ontva'ger gebruikt kan worden als je een bedrade thermostaat hebt?