Systeem werkt niet meer na herconnectie

Opties

Ik zit met een probleem.

Ik heb een gisteren het extension kit systeem geïnstalleerd, en aangesloten op onze CV ketel. Het gaat om een Nefit Trendline CW4. Ik heb het aangesloten op de EMS aansluiting en in eerste instantie leek alles goed te gaan. Daarna begon de ellende. We zien dat de extension kit zo nu en dan de aansluiting met de internetbridge verliest. De tempratuursensor heeft dat zelfde probleem. het is helemaal niet stabiel. Nu zien we ook dat als de connectie weer hersteld is de extensiekit geen signalen meer stuurt naar de CV ketel. Het is nu 19 graden in het huis en we vragen om 19.8. De verwarming staat uit. Ik heb geen idee hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen.

Gisteren werkte het ineens weer maar nu lijkt het na een connectieprobleem met de temperatuursensor weer hetzelfde probleem. Is dit herkenbaar voor iemand en weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Er staat dat alles operationeel is maar er gebeurd niks en het is gewoon koud in huis.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Is er een reden waarom de spullen geen onderlinge radioverbinding kunnen krijgen? Bijvoorbeeld grote metalen vlakken (gemetalliseerde isolatie bijv) tussen bridge en de andere spullen?

    Kun je de bridge wellicht ergens anders plaatsen?

  • denial86
    Opties

    Hi Rob2,


    Inmiddels heb ik dat gedaan en de verbinding lijkt stabieler. Het probleem wat ik heb is alleen niet verholpen. Ik merk dat de verwarming zo nu en dan aangaat maar ook best weer snel uit. Ook als de gevraagde temperatuur bij lange na nog niet bereikt is. Het meerendeel van de tijd staat de verwarming uit. Het lijkt er dus op dat alles werkt, maar gewoon niet stabiel is. De CV reageert niet (altijd) als de extension kit hierom vraagt. Ik snap er niets van eigenlijk.