Tado + stadsverwarming + vloerverwarming

Opties

Beste iedereen,

Ik heb thuis stadsverwarming. Deze komt binnen in de meterkast. Vanuit de meterkast heb ik een Danfoss 230V zoneklep die de vloerverwarming aan stuurt. De rest van de woning wordt bediend met radiatorkranen waar dus in de toekomst slimme radiator kranen op worden geplaatst. De vloerverwarming op de begane grond heeft geen invloed om de warmte vraag voor de rest van de woning. Ik zal dus met de slimme radiator kranen de ruimten in de woning kunnen aansturen.

Alleen nu wil ik met de Tado bedraade thermostaat die in de woonkamer geplaatst zal worden communiceren met de zoneklep die de vloerverwarming aanstuurt. Hoe is dit mogelijk?

Antwoorden

  • Matt14
    Opties
    Lijkt denk ik een ingewikkelde vraag te zijn?
  • olly42
    Opties
    @Matt14 ik heb ook zelfde zoneklep van Danfoss voor mijn vloerverwarming. Heb mijn oude Honeywell round thermostaat vervangen voor een tado thermostaat door heel simpel de blauwe en rode draad op de com en no poort van tado. Alleen waar ik nu mee zit is dat de app 1 tot 3 verwarmings golfjes laat zien als de kamer opgewarmd moet worden klep kan alleen OPEN en DICHT. Dus moet zijn 0 of 3 verwarmigs golfjes.

    Radiatorknoppen kunnen wel op verschillende posities staan meer of minder warm water. Hoe gaat dat bij jouw met de vloerverwarming? Heb jij dit ook?
  • Matt14
    Opties

    Zie bijlage hoe het er bij mij uit ziet. Ik zal later even een screenshot toevoegen hoe het er uit ziet als de verwarming aangezet wordt.

  • olly42
    Opties
    Bedankt voor je reactie. Mijn thermostaat heeft net bijna 2 uurtjes met 1 warmte golf symbool gestaan zonder dat de klep open ging. Door de zon is de kamer iets opgewarmd maar niet door de vloerverwarming. In de ochtend om 7 uur vanwege ingestelde schema is het wel gaan werken omdat er dan meer dan 1 dus 2 of 3 warmte golven toont dus de klep gaat dan open. Maar bij 1 niet. Lijkt erop alsof de thermostaat een cv probeert aan te sturen ipv zoneklep wat van de stadsverwarming komt.
  • Matt14
    Opties

    Staat ie goed ingesteld op de thermostaat? Op relais?

  • Matt14
    Opties

    FWIW, misschien dat ik iemand anders in de toekomst er blij mee kan maken. Om m'n vraag hierboven te beantwoorden:

    Alleen nu wil ik met de Tado bedraade thermostaat die in de woonkamer geplaatst zal worden communiceren met de zoneklep die de vloerverwarming aanstuurt. Hoe is dit mogelijk?

    Ik heb dit opgelost door een draadloze Tado thermostaat te gebruiken in combinatie met een wireless receiver. Daarop de zoneklep van de verwarming op aangesloten. Nu werkt het zoals het zou moeten.

  • Ankur
    Ankur
    28 januari aangepast
    Opties
    Hallo, i have the same issue. Could you please share the picture of wireless receiver how it is connected to blue and bruin wire from danfoss. I have danfoss 230v abnr nc valve