Nieuwe condensatieketel remeha gaat in alarm

Opties
Ik heb net een nieuwe condensatieketel laten plaatsen remeha calenta ace, compatibel met tado. Ik heb in de ruimte van de tadothermostaat ook een slimme radiatorknop hangen. In slaapkamers hangen er ook. Voor de rest zijn het gewone thermostatische kranen. Maar als er nu geen warmte wordt gevraagd, krijg ik melding dat doorstroomtemperatuur te hoog is. De ketel gaat dan in veiligheidsmodus en moet ik die altijd resetten. Vroeger had ik altijd 1 radiator zonder thermostatische kraan. Wil dit zeggen dat ik opnieuw zo'n knop voorzien? Dan wordt die ruimte wel heel warm denk ik.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    november 2020 aangepast
    Opties

    Je zult wellicht een bypass moeten laten installeren. Tot Tado dit probleem in de software oplost, althans (zie andere discussies hierover).

  • BVRD
    Opties
    Bedankt, mijn loodgieter komt eraan. Hij denkt hetzelfde.
  • pvdven
    Opties

    En wat zei je monteur?

    Ik heb namelijk een Remeha Calenta Ace 40L CW6 en het zelfde probleem. Net de monteur gebeld om langs te komen voor deze storing, maar ben wel benieuwd of dit op te lossen is door 1 radiator altijd open te laten staan. In de hal heb ik nog een radiator met een “ouderwetse” knop.