Aansluiting Tado ter vervanging van boxx

Opties

Beste,


ik heb momenteel een engie boxx aangesloten op mijn verwarmingsketel. de boxx krijgt stroom via bekabeling maar er is aan de verwarmingsketel een draadloze zender geplaatst.


nu weet ik niet goed welke tado ik moet aanschaffen. ik heb nu tijdens black friday de starterskit gekocht met de draadloze zender maar weet niet of de thermostaat ook aan de stroom kan gehangen worden waar nu de boxx aanhangt.


graag had ik dit nog op tijd geweten zodat ik ofwel mijn huidige bestelling nog retour kan sturen of extra materiaal kan bestellen onder black friday voordelen.


Bedankt al voor de hulp

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Speciale adapters die bij je ketel geplaatst zijn om andere slimme thermostaten van stroom te voorzien via de kabel moet je verwijderen.

    De Tado komt dus direct op de OpenTherm aansluiting van je ketel te zitten.

  • Nielsvg
    Opties
    Beste Rob

    De ketel heeft geen opentherm.

    Welke versie van tado moet ik dan kopen?

    Nu is er een draadloze zender bij de ketel geplaatst en die zendt draadloos naar de boxx maar de boxx thermostaat is bekabeld voorzien van stroom
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nouja als die geen OpenTherm heeft dan moet je checken of Tado hem wel kan aansturen met een ander eigen protocol.

    Er is maar 1 versie maar er zijn verschillende configuratie opties. Als het daar niet mee kan dan houdt het op.

  • Nielsvg
    Opties
    Basis is wel opentherm. Maar niet verder dan dat. Maar als een boxx kan kan tado toch ook maar ik weet niet welke versie ik moet kopen dan? De thermostaat van tado werkt deze enkel op batterijen of kan deze ook van stroom gevoed worden?
  • Nielsvg
    Opties
    Ik heb net gezien dat er een draad tussen ketel en thermostaat ligt en dat de boxx thermostaat zo stroom krijgt. De ketelmodume bij de verwarmingsketel dient om de thermostaat van voldoende stroom te voorzien.

    Als ik dit lees denk ik gewoon de bedrade versie nodig te hebben en zonder extensiekit?
  • Wij hebben ook boxx, heb je inmiddels al tado?

    Welke is het geworden.

    Jammer dat boxx niet kan werken met de themostatische kranen, anders wel handig ding.

    Temperatuur blijft zichtbaar, klok en weervoorspelling en vooral verbruiksgegevens.

    Tado heeft het allemaal niet maar kan wel alle kamers apart verwarmen.

  • Nielsvg
    Opties
    Ik ben terug omgeschakeld naar boxx. Ik vond dat tado niet echt slim omging met onze verwarmingsketel.
  • johancuypers
    januari 2022 aangepast
    Opties

    is het mogelijk om boxx en tado beide aan te sluiten,

    ( gewoon aansluiten op de zelfde bedrading.)

  • onze tado is aangesloten, maar word warm.

    de bedrading is juist + aan +, - aan -.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zeker vergeten om die voedingsmodule van de boxx weg te halen dan?

  • Nielsvg
    Opties
    Alles correct voorzien.
  • Andreplusplus
    Opties

    @johancuypers Nee wat jij wil kan niet (boxx en tado gelijk aansluiten). Is de tado al stuk?

  • Andreplusplus
    Opties

    @Nielsvg Wat bedoel je precies? boxx aangesloten en tado weggedaan?