antenne(s) met hogere versterking in de bridge

Opties

De goede werking van Tado componenten staat of valt met de kwaliteit van de verbinding naar de bridge. Als de bridge buiten bereik is zal het onderdeel niet goed werken.

Op een foto op internet zag ik dat de antenne rechtstreeks op de printplaat geëtst is. Betere interne antennes of toelaten externe antennes met hoger antennewinst aan te sluiten zou het bereik en betrouwbaarheid kunnen verhogen.

9
9 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zou niet uitmaken want voor dergelijke devices is de begrenzing het "effectief uitgestraald vermogen".

    Dwz als er een betere antenne gebruikt zou worden dan zou men het zendvermogen overeenkomstig moeten verminderen om te voldoen aan de voorwaarden voor wettelijke toelating. Deze voorwaarden verbieden ook de mogelijkheid van het aansluiten van externe antennes.

    Daarnaast is het ook zo dat een antenne met antennewinst altijd een richtingsgevoelig diagram heeft. Dat is waar de winst vandaan komt: bundeling van het signaal in bepaalde richtingen. Dit zou in bepaalde situaties nuttig kunnen zijn, maar ik denk dat het ook veel gebruikers in verwarring zou brengen omdat ze de bridge maar willekeurig neerleggen en niet snappen waarom het niet goed werkt.

  • Ik woon in een huis met 4 verdiepingen, dus waar ik de bridge ook plaats , er is altijd wel 1 radiatorknop die geen goede verbinding krijgt. Zou het geen betere oplossing zijn als het signaal gewoon via je eigen wifi zou lopen ? ( zoals google doet met Assistant en phillips met de Hue )
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wifi is niet zo geschikt voor een batterij-gevoed apparaat. Je batterijen zouden te snel leeg zijn.

    Echter Tado zou wel net als met WiFi een repeater kunnen maken (wellicht kan dit met een bridge met speciale firmware) of anders zou men het systeem zodanig kunnen modificeren dat er meerdere bridges in 1 huis mogelijk zijn.

  • Dragunov
    Opties

    Ik zou nog een bridge op zolder willen, daar ligt er ook internet en zo zou gans mijn huis volledig gedekt zijn, nu is het volledig gedekt, maar 1 knop boven ligt wss net op de grens

  • Lorange
    Opties
    Kan je dan niet een 2e bridge gebruiken? Ik heb via mijn mesh overal goede wifi.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee je kunt geen 2e bridge gebruiken. En wat je voor wifi hebt maakt niet uit, Tado maakt geen gebruik van wifi.

  • Dragunov
    Opties

    En een tweede bridge willen ze niet implementeren in hun systeem, zou nochtans de verkoop ook een boost geven.

    Bv ook voor in je poolhouse in je tuin, waar afstand tot bridge te ver is, maar waar er toch soms ook verwarming in is voorzien...