Ketel reageert niet op signaal van draadloze temperatuursensoren.

Opties

In eerste instantie met draadloze temp. sensor en draadloze temp. sensor aan de praat gekregen. Helaas alleen via de aan/uit regeling van de ketel, ondanks belofte dat dat op om mijn modulerende ketel zou kunnen. Helaas dus geen modulerende werkin.

Gisteren slimme radiatorknoppen geïnstalleerd en ook nog een aparte draadloze temp. sensor. Gevolg: vanochtend koud huis en een dag met frustratie, teleurstelling, ontbrekende ondersteuning etc. Uren geprobeerd de zaak aan het werk te krijgen, maar helaas niet gelukt. Volgens app werkt alles prima, maar ketel krijgt geen signaal om in werking te treden.

Wie heeft het ei van Columbus of is er geen oplossing? Zo nee, dan stuur ik de hele handel retour en moet dan op zoek naar een betere oplossing.

In ieder geval moet ik, wil ik niet bevriezen, vanavond de oude situatie weer herstellen😣

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je een modulerende werking wil hebben moet je een instelling veranderen. Die is te vinden in de handleiding voor installateurs. Gewoon te vinden op de website van tado.
    Als je ketel voorlopig nog even werkt op aan/uit signaal, wat gebeurd er dan met je ketel. Gaat die dan wel aan als je de kabels doorverbind?
    Er is vast een oplossing te vinden. Als jij enigszins hetzelfde verwarming systeem hebt als de rest van Nederland zou tado hier geen voet aan de grond krijgen en niks verkopen.
    Moet iets lulligs zijn wat je niet goed hebt zitten.
  • William
    Opties
    Modulerende werking zou niet mogelijk zijn, dus werd aan/uit. Vervolgens aangesloten volgens advies Tado. Werkte totdat ik slimme thermostaatkranen ging toepassen en extra temp. sensor ging gebruiken.
    Omdat dit fout ging alles opnieuw geïnstalleerd (eerst bestaande huis verwijderd).
    Lijkt erop dat signaal van draadloze ontvanger niet richting ketel gaat.