Care & Protect voor 25 euro per jaar betere analyse gewenst

Opties

Hallo,

Ik heb gekozen voor een jaar abonnement voor 25 euro.

Naast de status van de ketel laat hij ook de verwarmingsactiviteit zien.

Ik zie dat de vandaag de ketel 11 uur heeft verwarmt. Op het volgende scherm zie ik de huidige maand en het verschik met de maand hiervoor. Met daarbij de totale verwarmingstijd

Als een kamer aanstaat zie je op het eerste scherm de kamer en een percentage met 1 tot 3 " warmte streepjes".


Ik had hier toch iets meer van verwacht. Want waar zit ik nu naar te kijken??


  • Wat wil bijv. dat percentage zeggen als een kamer wordt verwarmt??
  • De totale tijd is zichtbaar..maar waar zegt mij dit precies...

Het zou fijn zijn als de totale tijd gesplitst werd naar de hoeveelheid kamers. Dan weet je welke kamer het meeste verbruikt heeft.

Verder zegt de totale tijd niet of de CV steeds veel vermogen heeft moeten leveren of de hele dag de temperatuur rustig constant heeft gehouden.


Kortom als het mogelijk is zou ik graag wat meer input/ info willen hoe ik deze functie beter kan gebruiken. De kosten voor de functie laten mij nu niet direct een besparing of goede analyse tool zien.


Thxs!

Antwoorden

  • LelyBob
    Opties
    Dat zijn de dingen die ik ook zie, weet je zeker dat je een abonnement hebt? Ik niet in ieder geval.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad Care&Protect dat is niet "analyse" maar dat is een soort van extra waarschuwing als er iets gebeurt wat het systeem niet verwacht.

    Heeft niet veel zin want Tado kijkt alleen naar het gedrag van het systeem als geheel (bijv Tado heeft de ketel aangezet maar het blijft koud in huis), men doet niets met foutmeldingen die bijv de ketel geeft. Je krijgt dus geen melding als je ketel in storing gaat terwijl het buiten niet heel koud is, of in ieder geval niet meteen.