Hoe omzetten van modulerend naar Aan-Uit bij Intergas Xtreme

Opties

Ik heb een Tado thermo nu aangesloten op een nieuwe Intergas Xtreme 36. Dat is weer gekoppeld met een heteluchtverwarming.

Nu duurt het opwarmen in huis erg lang. De installateur geeft aan als test dat ik de boel moet omzetten naar Aan/Uit ipv moduleren.

Hoe doe ik dat? Is dat een instellingen die ik kan aanpassen in de Tado thermostaat of moeten draadjes in de ketel anders worden aangesloten.

Bedankt!

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Draden in je thermostaat verplaatsen van + - naar no en comm.
    mailtje naar helpdesk sturen dat je graag van open therm naar relais veranderd wil hebben.
  • MartinD
    MartinD
    december 2020 aangepast
    Opties

    Thx!

    Na draadje verwisselen moeten zij dan nog daadwerkelijk veranderen? Kan ik dat niet doen dan in settings?

    Daarnaast wat doet de setting HW? Die stuurt warm water aan, maar wat dan precies. Bij mijn vorige ketel stond deze uit en bij mijn nieuwe aan op de een of andere manier.

    Ergens anders las ik dat als deze uitgezet wordt (HWX) er dan ook sprake is van Aan-Uit. Klopt dan wel?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het lijkt me een botte oplossing om van OpenTherm naar AAN/UIT te gaan om zo iets te fixen...

    Maar goed, als je dat wilt.. met AAN/UIT heb je in ieder geval niet meer de mogelijkheid je warmwater aan te sturen.

  • MartinD
    Opties

    De draadjes heb ik nu op no en comm aangesloten om AAN / UIT te krijgen ipv moduleren.

    In de app zie ik bij de temperatuur van de drie 'streepjes' die de warmtevraag symboliseren nog steeds 1 2 of 3 streepjes 'aan' gaan. Lijkt als moduleren. Hoe zit dit? Ik had eigenlijk of 0 of 3 streepjes verwacht.


  • DennisW
    Opties

    Dit moet een instelling zijn op de thermostaat?

    Intergas zie oa hoofdstuk 5.5 van onderstaande link.

    https://www.intergas-verwarming.nl/app/uploads/2018/01/200714-IG-84004405-Installatievoorschrift-Intergas-Xtreme.pdf

    in hoofdstuk 7 wordt nix genoemd over instellingen OpenTherm/aan-uit dus ik vermoed dat de ketel het zelf uitvlooit. Alleen parameter P057 lijkt in de buurt te komen.

    "opwarmen in huis" .... hoelang is dat?