Kamer bereikt ingestelde temperatuur niet (enkel Tado V3+ en vloerverwarming)

Opties
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Gisteren heb ik de Tado bedrade slimme thermostaat geïnstalleerd als vervanging van een Honeywell Chronotherm IV. Dit is tevens de enige wijziging! De verwarming is een vloerverwarming.
Nu warmt de kamer heel langzaam op en bereikt de ingestelde temperatuur niet (met vorige thermostaat lukte dat binnen een uur).
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? (Lijkt of het schakelschema van de Tado thermostaat niet goed overweg kan met enkel een vloerverwarming?)

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik denk dat je het heel even tijd moet geven. De thermostaat is zelflerende. Hij zal een paar dagen nodig hebben om dit onder de knie te krijgen.

    Toen het bij mij net alles werkte was de temperatuur huishouding ook één grote bende.
    Dan weer veel te warm of veel te koud. Na een paar dagen geduld was dit bijna helemaal weg en was alles stabiel.
  • PeterJSB
    Opties
    Helaas... de ‘opwarm curve’ wordt steeds vlakker dan steiler, m.a.w. het duurt steeds langer en de behaalde max. temperatuur is steeds lager.
    N.B. De ingestelde temperatuur (21 graden) is nog nooit gehaald :-(
    Vandaag is de temperatuur nog niet boven 18.4 geweest.
    Noot: met vorige thermostaat werd 21 graden binnen 1 uur gerealiseerd!
  • gaha
    gaha ✭✭✭
    Opties

    HI @PeterJSB Ik heb zelf ook een opstelling die alleen met vloerverwarming werkt, maar in een uur naar 21 graden (even afhankelijk van hoe warm het was) klinkt vrij snel. Bij mij duurt het 2u voor 1 graad verhoging.

    Zou je kunnen vertellen hoe je Vloerverwarming aangestuurd wordt? Gebruik je een zoneklep? of heb je een radiatorknop voor de verdeler geplaatst?

    Als je een radiatorknop geplaatst hebt moet je opletten dat je de kamerthermostaat als meetpunt gebruikt. Dit moet je instellen in de kamer instellingen. Als Tado de radiator knop gebruikt om te meten zal deze waarschijnlijk een vertekend beeld geven en te vroeg afslaan omdat het bij de verdeler al snel warm is.

    Als je wel de thermostaat al wel als meetpunt ingesteld hebt kun je in de kamer instellingen een offset instellen. wellicht dat je thermostaat al te snel denkt dat hij op temperatuur is.

  • PeterJSB
    Opties
    Hi Gaha,
    Het is een rechttoe-rechtaan installatie:
    De thermostaat hangt halverwege de kamer en stuurt (bedraad) de ketel aan en is dus het meetpunt. Geen verdere thermostaatknoppen, zone-kleppen oid. En vanuit de fabrieksinstellingen werd de doel temperatuur niet gehaald (zelfs opwarmen van 19 —> 20 graden werd niet gehaald!!)

    Ondertussen is een instelling gewijzigd door de helpdesk en eindelijk wordt de doeltemperatuur gehaald, maar ik heb geen idee wat.