AWB Thermoelegance eBus protocol D07 werkt niet. advies gevraagd

ik krijg mijn thermoelegance 3 van AWB uit 2016 niet aan de praat over de eBus. Deze is ingesteld op protocol D07. Ik heb zelfs naast de ketel gezeten met de tado, dus het is geen probleem met de kabel.

Ik heb deze handleiding gebruikt en protocol D07 ingesteld https://www.tado.com/start/manuals/st/Bedrade%20Slimme%20Thermostaat%20Handleiding.pdf

Toen dit niet werkte overgeschakeld op R01 en bijbehorende bedrading. Dat werkt gewoon. Lijkt me een beetje zonde om de modulerende functionaliteit niet te gebruiken.

iemand anders ook deze ervaring? toch maar overstappen op OpenTherm en een printje bijplaatsen? Werkt D05 bijvoorbeeld ook met een Tado of alleen met een VRC430? Of is er een andere optie om te controleren of er met de ketel wordt gecommuniceerd?

Beste Antwoord

  • dierdorpt
    dierdorpt
    november 2021 aangepast Antwoord ✓

    Ik heb dezelfde vraag... iemand al een antwoord? Warm water temperatuur zichtbaar in de app dus de connectie lijkt ok? Moet de rt24 doorverbonden worden of niet?

    Het gaat bij mij overigens om een AWB thermoelegance 4 uit 2010


    update: rt24 doorverbinden en het werkt!

Antwoorden

  • aanvullend: moet de RT 24V doorverbonden voor een correct werking van de Ebus? Daar zit nu de thermostaat op.