totaal geen besparing

Opties

hier in huis

woonkamer thermostaat

eetkamer knop

woonkamer knop

hal knop

overloop knop

2 slaapkamermet knop


in de app zien wij een dikke besparing, iedere maand, nou de eindafrekening zegt wat anders, dik €500 bij betalen

als we thuis weg gaan schakeld de GEO functie heel slecht, die functie zetten we nu dus uit

het hele systeem krijgen gewoon een eigen leven, hoe dan????

bij ons valt het echt vies tegen, dit na een jaar in gebruik,

😤

Antwoorden

  • Vetje
    Opties

    de besparing is natuurlijk lastig in te schatten, en ik vermoed dat deze nogal optimistisch wordt ingeschat door Tado. Ten opzichte van een huis waar je altijd alle kamers verwarmde zul je met Tado zeker een besparing halen als je de instelling goed doet.

    Ik verwacht zelf ook geen besparing, ook verhoging van het verbruik. Ik heb het meer als verhoging van het comfort, omdat de kamers van de kinderen niet warm werden als de woonkamer op temperatuur was. Je moest eens weten hoeveel warmte van de kinderen dit nu oplevert ;)

    Verder heb ik een vrij vochtig huis, wat ik nu iets gerichter op temperatuur kan houden om schimmel hopelijk te voorkomen. Zo heeft ieder een doel. Ik verwacht dat Tado mij een behoorlijke besparing zal toerekenen, maar dat deze in werkelijkheid ver te zoeken zal zijn.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Het is net wat vetje zegt. Vaak ga je vanzelf ook eerder comfortabel stoken. De slaapkamers kunnen nu eindelijk lekker warm worden.
    De hele berekening van tado zal net als de Volkswagen diesels alleen onder laboratorium omstandigheden gehaald worden.
  • Dragunov
    Opties

    En er is ook de belofte dat als je er niet op bespaart, je je volledig bedrag terugkrijgt

  • de_bigMaq
    Opties
    Hoi hoi, hier ff wat tips, zorg dat je tado radiatorknop goed ingesteld is. Vooral als je een nieuwe bijplaatst. De instellingen kunnen staan zoals je niet wenst,vb als je net als ik vergeet in te stellen dat als ik de knop draai en de temperatuur verhoog dat het op de timer functie komt want als je niet terug gaat naar een lagere temp.blijft dag zo.
    Ook kun je meerdere knoppen koppelen aan een ruimte. Zorg dar de knoo die de temperatuur waarneemt niet op de tocht staat. Maak tijdblokken waarin je wel of geen warmte nodig hebt. En ook al heb je de geo functie ingesteld , als je geen abonnement hebt moet je dat alsnog manueel doen als je het huis verlaat . Zorg ook dat alle telefoons die als tado gebruiker ingesteld staan ook de woning verlaten anders gaat die ook niet op de spaarstand en stook je toch als ieder van huis is,
    en los van het Tado systeem, zorg dat je radiatoren waterzijdig ingeregeld zijn en dat weer op je cv is afgestemd. Kun je zelf doen als de juiste kranen op je radiatoren zitten