Vaillant Ecotec omschakelen naar EBUS

Opties

Goeiedag allemaal,

Momenteel hebben we een EcoTec Plus VCW 346/3-5-H.

Deze is aangesloten (volgens de instructies) zoals hier te zien is:

Maar ik zou deze graag aansluiten via EBUS. Ik weet dat ik poort 3 en 4 moet overbruggen en dan de thermostaat kabels aansluiten op de EBUS terminals, maar hoe moeten ze bij de thermostaat aangelosten worden? Gewoon op de respectievelijke - en + helemaal rechts?

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Klopt. - en + is voor modulatie.
    Moet je dan nog wel even om programmeren.
    Handleiding staat op internet of anders even contact opnemen met de helpdesk via de chatbot.
    Kan wel een paar dagen duren.....
  • mONtUera
    mONtUera
    december 2020 aangepast
    Opties

    Kan de verwarming en het warm water wel worden gebruikt tijdens deze herprogrammatie?

    EDIT: heb de handleiding gevonden, ziet er naar uit dat het 123 ingesteld en actief is. Straks eens proberen.

    Of is dit direct actief als ik het zelf doe via -de handleiding van op internet- zoals je aangeeft?

    Bedankt voor de info, probeer zoveel mogelijk zelf op te zoeken, maar soms is bevestiging toch wenselijk wanneer het over zulke zaken gaat.

  • Samuhe
    Opties


    Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. Zou het lukken om die handleiding te delen hier? Ik kan het niet vinden.

  • En waarom moet je dat doen? Hier op dezelfde manier aangesloten vandaag. (Zoals de foto)
  • Andreplusplus
    Opties

    omdat een modulerende regelaar meer comfort geeft en tevens energiezuiniger is.

  • Andreplusplus
    Opties

    @mONtUera De link klopt niet, ‘.’ te veel?

    De handleidingen staan hier

  • Olivierv
    Opties
    Hoi, ik probeer ook mijn vaillant ketel modulerend aan te sluiten. Heb zelf ook de 346/3-5 H. Ik had eerst gewoon de BUS +/- uitgang van de ketel aangesloten op de A+/- van de thermostaat maar dat werkte niet. Hoe hebben jullie dit aangesloten? Er wordt gezegd dat je poort 3 en 4 moet bypassen maar wat bedoel je daar exact mee?
  • Andreplusplus
    Opties
    @Olivierv Je moet niet alleen draadjes aansluiten, maar ook de thermostaat juist instellen. Dat gaat het handigst via de wizard op tadom/start of in de app door de thermostaat opnieuw toe te voegen.
    "Bypass" daarmee wordt bedoeld 3+4 met elkaar verbinden met een draadje.
  • Olivierv
    Opties
    Dankje voor de uitleg Andreplusplus. Ik heb vandaag de boel anders aangesloten. Heb poort 3 en 4 met elkaar verbonden en de Ebus+en- verbonden met de tado thermostaat.
    In de instellingen heb ik warm water geactiveerd en hem op D07 gezet.

    Even zien in doorheen de dag hoe dat loopt