Atag aansluiting vraagje

Ik ben vandaag begonnen met het aansluiten van mijn Tado thermostaat (de kranen volgen nog) Alles is te zien en gekoppeld in de app maar nu blijft de ketel doorstoken terwijl het in de huiskamer (waar de thermostaat staat) ondertussen zo'n 24 graden is terwijl de thermostaat op 19 graden staat

Op welke van de aansluitingen zou de draadloze ontvanger het beste aangesloten kunnen worden; 1+2 of 3+4 (zie foto) en zou daar het probleem kunnen zitten?

Alvast bedankt


Antwoorden

  • Heb ongeveer hetzelfde probleem.

    Heb mijn Atag Q-series ketel aangesloten volgens Opentherm instructies. Wireless communiceert met thermostaat via bridge. Als ik thermostaat hoog zet, herkent de wirelss dit ook: het lichtje gaat aan.

    Maar de ketel reageert hier niet op - deze blijft door stoken.

    Het lichtje op de wireless gaat overigens wel aan bij warmtevraagg - maar hij gaat dan langzaam knipperen. Ik kan nergens vinden wat dit betekent...

    Heb verzoek gedaan tot hulp, maar nog geen reactie.

    Heeft iemand een hint of een oplossing?

  • Ja, herkenbaar, alles lijkt te werken alleen blijft de ketel doorstoken Ook ik heb een verzoek gedaan maar (nog?) geen reactie Zit nu met een doos vol Tado spullen en ik kan er niks mee... Overigens blijkt, als je hier een beetje rondkijkt, dit probleem nogal vaak voor te komen en nergens iets dat lijkt op een oplossing
  • oktoberpaard
    maart 2021 aangepast

    Ik heb zelf nog geen Atag ketel op het moment, maar heb er wel een besteld. In mijn geval gaat het om een i-series ketel. Ik heb begrepen uit de handleiding dat er een extra adapter nodig is voor OpenTherm die op de Bus pins wordt aangesloten. Mogelijk is dat voor de Q-series ook het geval. Het gaat dan dus om pin 1+2. Pin 3+4 is ook een optie, maar dat is aan/uit en daar moet de Tado dan ook voor geconfigureerd zijn (pagina 40).

    Het is in mijn browser niet zichtbaar, maar de woorden "handleiding", "extra adapter" en "pagina 40" zijn klikbare links.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Bij mij werkt een i36ec met een OTLPA adapter van Atag (2 jaar geleden €15) naar tevredenheid. Installatie was wel een probleem maar dat is opgelost door monteur van de Atag servicedienst.
  • Ik heb ook een ATAG i-36 EC maar bij mij werkte het niet met de OT-LPA. Ik heb de tado met de blauwe draad op + en de rode op -, aangesloten op de BUS poort van de ketel, waar normaal die OT-LPA in zit. Zo werkt hij bij mij wel goed.
  • Ik heb hetzelfde probleem en wil de wireless receiver aan de CV ketel zetten.

    CV ketel: ATAG i-36 EC met OTLPA adapter van ATAG. Google Nest werkte ermee best goed.

    De warmtevraag van de slimme thermostate werkt goed en de receiver LED gaat aan. Ik hoor dan ook een relais clicken.


    Wat kan ik doen om de wireless receiver met de OT-LPA adapter te werken te krijgen

  • Goedemiddag, graag blaas ik dit topic even een nieuw leven in. Lang verhaal kort, verhuisd en ook een ATAG i36 EC ketel hangen. Heeft iemand dit inmiddels soepel werkend? Zo ja, hoe?

    Ik heb radiatorknoppen, een thermostaat en bridge.


    Groet,

    Wouter

  • Ik heb andere interface in de ketel dan die in hun beschrijving. Het lijkt me dat het de rode en blauw/zwarte draad in de Tado wireless moet verbinden. Welke daar is voor mij nog een vraag, die ik heb gesteld. Hopelijk een makkelijk antwoord.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    september 2022 aangepast

    Bij mij werkt de combinatie Atag i36ec met Tado in de OpenTherm modus sinds 2018 zonder problemen (afgezien van de 'gewone' Tado tekortkomingen dan). Wel was de installatie van de LPA module een probleem, uiteindelijk opgelost door een servicemonteur van Atag Nederland. Er bleek een fout in de module te zitten die de monteur oploste door iets door te knippen. Zoek in dit forum maar ook op gathering.tweakers.net.

    https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661437?data%5Bfilter_keywords%5D=LPA