Luchtvochtigheid en HomeKit
Ik heb een zolderkamer waar onze was hangt te drogen.
Ik heb via de Eve app een HomeKit automatisering aangemaakt die regelt dat de kamer verwarmd wordt als de luchtvochtigheid boven de 60% komt.
Handig als de wasrekken vol hangen!
As ik nu in de Tado app kijk is de luchtvochtigheid in de zolderkamer 67%. Als ik in de Home app kijk, is de luchtvochtigheid in die kamer slechts 50% en wordt de kamer dus ook niet verwarmd.
Automatisering werkt dus niet😞
Hoe kan het dat Tado die informatie niet correct, of uren verlaat doorgeeft aan HomeKit?
Ik heb via de Eve app een HomeKit automatisering aangemaakt die regelt dat de kamer verwarmd wordt als de luchtvochtigheid boven de 60% komt.
Handig als de wasrekken vol hangen!
As ik nu in de Tado app kijk is de luchtvochtigheid in de zolderkamer 67%. Als ik in de Home app kijk, is de luchtvochtigheid in die kamer slechts 50% en wordt de kamer dus ook niet verwarmd.
Automatisering werkt dus niet😞
Hoe kan het dat Tado die informatie niet correct, of uren verlaat doorgeeft aan HomeKit?
0
Reacties
-
Heb in mijn woonkamer een los klokje staan voor de luchtvochtigheid. Ivm af en toe stoken van de houtkachel en gebruik van een luchtbevochtiger voor de planten. Maar vaak geeft het klokje redelijk hetzelfde aan als de tado. Of ze zijn allebei niet goed. Dat kan ook natuurlijk0
-
Ik heb niet het idee dat de thermostaatknop een verkeerde waarde geeft, maar in de Tado app staat bij deze thermostaatknop 67% en in de Woning app op m’n iPhone geeft dezelfde thermostaatknop 52% weer.
Dus de koppeling met HomeKit lijkt niet helemaal lekker0 -
@DaniMol Ik heb zelf sinds kort ook de radiatorknoppen. En ik ben hier wel benieuwd naar. Ik ontdekte onlangs dat de Hue motion sensoren pas de waarde van de temperatuur en lux updaten als er beweging wordt gedetecteerd en het duurt dan een minuutje voor het het ook in HomeKit ziet. Mogelijk is dat met de Tado knoppen ook zo? Dat ze de waarde pas opnieuw naar HomeKit sturen als de temperatuur veranderd? Geen idee hoor.0