Slimme radiatorknoppen

Opties

Heb recent een Tado V3+ pakket aangeschaft inclusief 2 slimme radiatorknoppen. Bedrade kamerthermostaat netjes geïnstalleerd. Beneden hadden we nog 2 standaard knoppen op de verwarming ( 1 x radiator en 1 x convectorput ). CV systeem leeg laten lopen en 2 stuks Comap Thermostatische radiator kranen erop gezet. De CV weer gevuld en verwarming aan. Alle radiatoren in het huis werden warm, dus een slim schema erin gezet. Heb de slimme radiatorknop gekoppeld aan de kamerthermostaat en de convectorput als aparte ruimte ingericht.

Toen ik de volgende ochtend beneden kwam was de temperatuur van de slimme radiator knop in de convector put 27 graden ( heb hier nu een temperatuur correctie op gedaan van -7 graden ) en de andere radiator stond op 19,5 graden. Om 11:00 uur was pas 20,3 graden terwijl de verwarming om 07:00 uur al was aangegaan.

Boven hebben we ook thermostaat knoppen, maar geen slimme. Aan de voorkant van het huis en in de badkamer waren de radiatoren heel warm en aan de achterkant lauw tot koud. Hoe is dit mogelijk?

Op de site van Comap zag ik ook staan dat je de KV waarde van de Thermostatische radiator kranen moet / kunt instellen. Is dit nodig in combinatie met een slimme thermostaat

Heb nu het idee dat ketel langer aanstaat dan voorheen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Antwoorden

  • MichielH
    Opties
    Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Het kan zijn dat sommige radiatoren zo snel op temperatuur zijn dat die geen water meer nodig hebben en daarmee op een heel laag pitje mee staan te draaien. Ik ga er vanuit dat je de thermostaat op modulerende functie gezet hebt. Dan kan het ook zijn dat er bv maar 35 graden water gevraagd wordt. En daarmee de overige radiatoren niet warm genoeg van worden.
    Oplossing zou zijn om de overige radiatoren ook te voorzien van slimme knoppen.
    Je kan ook de convector put koppelen aan de woonkamer en even aankijken wat er dan gebeurd.

    Blijft een vreemde situatie bij jou. Is op afstand lastig om daar een oplossing voor te verzinnen
  • MichielH
    Opties
    Beste B79,

    Bedankt voor je reactie.

    Hoe kan ik zien of mijn thermostaat op modulerende functie staat?
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat is een instelling. Kan je vanaf de buitenkant niet zien. Kijken even op de website voor installeren voor installateur of zoiets. Dmv een bepaald patroon van knoppen kom je in een ander menu met instellingen.