w.Intercom = i;Geen externe toegang — tado° Community

Geen externe toegang

Meer dan de helft van de tijd geeft mijn app aan dat er geen externe toegang is. Nochtans heeft alles ooit gewerkt en is het volgens de handleiding aangesloten.
Hoe kan ik dit voor eens en altijd oplossen?

Antwoorden

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Je bridge op een meer centrale plaats van je huis plaatsen
  • Ik heb hetzelfde probleem Dennis, en mijn bridge staat centraal. Alles werkte prima tot vanavond. Loeihete radiatoren.
    Kunnen de batterijen zijn?
  • Mijn bridge staat nog niet centraal. Het ene moment maakt dit niets uit, dan weer wel. Gisteren heel de voormiddag app onbruikbaar.

Aan de batterijen zou het niet mogen liggen, alles is nog geen week in huis...
  • Hier soms zelfde probleem.

Kamer van mijn zoon heeft reeds driemaal die melding gehad. Eerste keer knop ervan gedraaid en bij Bridge gebracht om die terug te pairen..., dan bij beide volgende keren gewoon zo gelaten en de volgende keer dat ik het controleerde merkte ik dat ie terug temperatuur aangaf.

Ik denk dat knop zich op de grens begeeft van meestal wel, soms niet (net wel, net niet).

Dus als het in de toekomst mogelijk zou zijn om nog een bridge extra te installeren en die, samen met de originele bridge, te laten functioneren als 1 bridge, dan kan dit probleem volledig worden opgelost, omdat ik op zolder ook internet heb, zowel bedraad als wifi (Powerline)

• Ondertussen heb ik van de helpdesk gehoord dat het aan de firmware zou liggen. Dat gaan ze nu vanop afstand oploss
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Welke firmware heb jij in je bridge dan? Hier is dat 60.7 en dat is al heel lang zo.

Hij is geleverd met 50.6 en dat werd later geupdate naar 60.6 en nu dus 60.7.

• Ondertussen zie ik dat het bij mij ook versie 60.7 is. Bridge werd teruggezet naar de fabrieksinstellingen door Tado. Ik ging een mail krijgen als de aanpassing rond was, maar dat is dan precies al het geval.
  • Vandaag en gister heel vaak dat alles geen verbinding heef, incl de bridge. Van alles nagelopen, en gecotroleerd of dns goed werkt en of tado servers bereikbaar zijn, maar toch valt het nog regelmatig weg.

ook firmware 60.7 hier in de bridge.

• Hier valt de verbinding via de bridge ook zeer regelmatig weg. Bridge v3, firmware versie 60.7. Bridge opstarten verhelpt dit probleem dan weer, maar dit kan niet de bedoeling zijn. Het begint de gezinsleden hier in huis te irriteren, zeker als je dan weer eens onder een koude douche staat.

Als de Tado verbinding via de bridge weer eens is verbroken, dan blijft de cloud-led op de bridge knipperen en de power-led en de router-led branden gewoon. Er is dus internetverbinding, maar geen verbinding met de Tado-server. We hebben een zeer stabiele internetverbinding via XS4ALL en als router een Fritz!box 7590. De tado-websites (mytado etc) zijn dan gewoon via internet te bereiken. Probleem ligt zeer waarschijnlijk aan de Tado kant of aan een bug in de software van de bridge.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dit probleem heb ik nog nooit gezien... hier zijn altijd alle 3 de led's aan behalve als er een korte storing aan de Tado kant is maar als die voorbij is dan komt het vanzelf weer goed. Ik heb die bridge nog nooit hoeven herstarten.

• Gezien de reactie van Rob2 (bedankt!) heb ik het probleem van de regelmatig wegvallende verbinding tussen de bridge en de Tado-servers (knipperende cloud-led) inmiddels bij de helpdesk voorgelegd.

Hopelijk snel een oplossing.

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Lijkt bijna op een slechte serie uit de productie lijn. Ik heb er ook nooit last van.
  • Ik heb hetzelfde dat ik regelmatig de bridge moet aan en uitzetten voor verbinding, paar keer per dag,wel heel lastig
  • Hier geen last dat ik Bridge moet aan en uit zetten voor verbinding.

Wat me wel zorgen baart, is dat we in de toekomst nog een extra CV op zolder zullen bijplaatsen en liefst dan ook met een Tado radiotorknop, maar dan vrees ik dat die knop volledig uit het bereik ligt van de Bridge, al heb ik internet op zolder.

Kan mijn bridge daar ook niet plaatsen, want dan zou ik bv in keuken geen verbinding meer hebben en op tusssenverdiep heb ik geen internet...

• @Dragunov Hier hetzelfde probleem. Totdat tado een losse repeater aanbiedt of de mogelijkheid een bridge als repeater in te stellen, laat ik de radiatorknoppen voor op zolder even zitten.

• @Dennis297 Heeft tado uiteindelijk iets kunnen doen voor je? Bij mij willen ze omruilen, dus ben wel benieuwd welke maatregel ze uiteindelijk bij jou hebben doorgevoerd

• Hier ook hetzelfde probleem. Tado adviseerd andere kabeltjes. Dat heb ik gedaan maar dat is niet de oplossing.

Laatst hadden KPN en Ziggo storingen. Toen lag de verbinding er ook uit. Nadat de storingen waren verholpen, werd door de internetbridge niet automatisch de verbinding opgezet. Dat is raar en m.i. een softwareprobleem in de internetbridge.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja maar het is niet zo simpel als "de bridge zet de verbinding niet op na een storing" want dat doet ie bij mij dus WEL, ik heb dat nog nooit fout zien gaan. Dus moet er meer aan de hand zijn.

• Ik had na jaren probleemloos functioneren ineens een knop die telkens wegviel. Ik heb dat opgelost door de bridge centraler te plaatsen, en wel door hem niet meer direct aan mijn fritz router te koppelen, maar aan een fritz repeater. Nu ben ik bijna dagelijks de verbinding met internet kwijt en herstelt de bridge dat ook niet zelf. Wat te doen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Contact opnemen met de servicedesk. En niet reageren op topics van 2,5 jaar geleden.