Tado systeem koppelen met cv

Opties
Goedenavond,

Sinds gister zijn wij gaan samenwonen en ben goed gestart met een volledige smart home (appartement)

De huidige situatie:
4 radiatoren die voorzien zijn van een tado knop
1 tado slimme thermostaat met bridge

Cv ketel is een interkas kompakt HRE

De knoppen en de app heb ik werkent en ik kan met google en telefoon apart de knoppen bedienen op temperatuur,

De ketel staat aan maar heb ik totaal geen verstand van hoe ik deze koppel en hoe ik dit controleer, heb het idee dat deze altijd aan staat terwijl ik een aanname doe dat de thermostaat een signaal stuurt naar de ketel om af en toe aan te gaan en te verwarmen?

Graag zou ik in contact willen komen met iemand die hier meer verstand van heeft!

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Het kan zijn dat je ketel veel aanslaat nu. Dat heeft te maken omdat alle ruimtes los van elkaar nu warmte kunnen vragen.
    Je ketel zal dus heel veel op een laag pitje staan te branden.

    Bij het aanmelden van een knop krijg je ook de vraag aan welke kamer je deze toegevoegd wil hebben. Bestaat die nog niet dan kan je die aanmaken.
    Als je radiatoren hebt in je woonkamer kun je die allemaal samen met je thermostaat aan dezelfde ruimte toevoegen. Het systeem zoekt zelf uit hoe dat dan georganiseerd moet worden.