Danfoss zoneklep

Opties
Beste Tado gebruikers, ik heb een vraag over mijn bekabelde thermostaat om mijn vloerverwarming te bedienen. Heb hieronder de vraag ook gesteld aan helpdesk maar nog geen bericht terug gekregen.

Ik heb een bedrade slimme thermostaat gekocht voor mijn woonkamer om mijn vloerverwarming te bedienen. Ik heb geen boiler, ik gebruik stadsverwarming. De oude thermostaat was een Honeywell-round met een rode en blauwe draad om een ​​Danfoss AMZ 112/113-klep open / dicht-systeem voor mijn vloerverwarming te sturen. Wat ik niet begrijp, waarom ik 3 verwarmingssymbolen zie terwijl ik geen verschillende posities kan gebruiken behalve 100% open of 0% dicht. Moet ik iets veranderen in de instellingen? Hierdoor geeft ook mijn verwarmingsactiviteit ook verkeerde waarden. Bij 1 golvend verwarmingssymbool blijft mijn Danfoss-klep gesloten bij 2 gaat het pas open daardoor klopt mijn verwarmingsactiviteit niet, wat uiteindelijk het gemiddelde aantal verwarmingsuren per dag niet correct toont.

Ik heb ook slimme radiatorthermostaten in de slaapkamers en daar begrijp ik dat elk symbool het warm water meer of minder per symbool 1 tot 3 toestaat, maar die mogelijkheid heb ik niet voor de vloerverwarming vanwege de Danfoss open / dicht klep. Wat kan ik hieraan doen. Kan er iets ingesteld worden dat er alleen aan/uit gaat en niet met die 1 tot 3 golven/percentage. Dus niet modulerend.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Nee dat kan je niet aanpassen. Ben met je eens dat dit wel een vertekend beeld geeft in jouw geval.
  • olly42
    olly42
    december 2020 aangepast
    Opties
    @b79 bedankt voor je antwoord. Hoe zit het met de open en dicht aansturing vanuit mijn Tado thermostaat naar mijn Danfoss zoneklep. Wanneer de temperatuur lager is dan het ingestelde komt er 1 warmte golf symbool, maar mijn klep blijft nog steeds dicht. Denk dat de warmtevraag niet hoog genoeg is om de relay te activeren. Is daar iets wat aangepast moet worden aan de thermostaat door helpdesk? Staan de default settings wel goed. Bij 2 of 3 doet de relay wel wat. Kan het zijn dat de thermostaat de temperatuur geleidelijk wilt houden omdat hij denkt dat het een cv ketel is dat aangestuurd moet worden? Ipv zoneklep.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je moet wel bij de helpdesk even melden dat het contact even omgeschakeld moet worden tbv een zoneklep. Helaas kan dat wel even duren.
    Ik heb dit van de week bij m’n ouders zo aangesloten. Je ziet daar de klep mooi open en dicht lopen op warmte vraag. De drie streepjes die je dan ziet is de aansturing naar de cv ketel.
    In jouw geval zal als je alleen de ruimte wil opwarmen waar de vloerverwarming zit mogelijk niet eens de cv ketel aan gaat.

    Je zou even tijdelijk tot de hel(l)pdesp gereageerd heeft de kabels van de zoneklep kunnen doorverbinden zodat de klep altijd open staat. En de cv ketel maar even met de aan/uit sturing laten reageren. Heb je iig over de kerst heen een warm huis.
  • olly42
    Opties
    Ik heb helpdesk bericht kijken hoe lang ik op een antwoord moet wachten.

    Ik heb stadsverwarming dus kan alleen de zoneklep bedienen met de thermostaat. Als ik de thermostaat doorverbind dan heb ik continu warm water door mijn vloerverwarming. Dan heb ik sauna hier binnen. Ik ga afwachten op reactie van helpdesk misschien dat ze wat kunnen betekenen. Ik ben benieuwd. @b79 bedankt voor je hulp👍