Nefit ecomline laten moduleren / temperatuur schommelt

Ik heb de V3 thermostaat bedraad volgens handleiding aangesloten. ( in de V3 de de blauwe en rode draad op het A blokje aangesloten) Alles werkt netjes. Ook de warm water voorziening. Ik heb alleen het idee dat de ketel niet moduleert. Ketel slaat aan en uit en voor m'n gevoel brand hij soms in de ochtend harder dan gedurende de dag. Maar voorheen bleef de ketel langere tijd zachtjes branden. Dat merk ik nu niet meer. Gevolg is dat wij nogal wat temperatuur schommeling ervaren. Is er iemand die weet hoe je kunt zien dat de ketel wel moduleert? Kan ik het nog ergens aan controleren?

Wat kun je doen aan de temperatuur schommeling? Kamer wordt soms 1 graad warmer dan gevraagd. het lukt me dus niet om de temperatuur constant te houden. Wat voorheen met de oude thermostaat geen issue was.

Ik hoop dat ik wat technische support kan ontvangen voor dit punt

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Heb je de thermostaat ook op moduleren gezet?
  • Verwarmingthuis
    december 2020 aangepast

    Ik heb in de thermostaat op het A contactblokje de blauwe en de rode draad aangesloten. En bij het installeren, heb ik het ketel merk en type opgegeven. Ik ben ervan uit gegaan dat ik hiermee de thermostaat dus op moduleren heb gezet. Toch?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee, het hangt ook af van het merk en type bestaande thermostaat wat je opgegeven hebt.

  • Verwarmingthuis
    december 2020 aangepast
    Dank je Rob. Staat me bij dat je gedurende het installatie proces de afbeelding kiest van de thermostaat die de Tado gaat vervangen. Zo heb ik dat gedaan. Valt dat nog te controleren?? Werkelijke temperatuur schiet momenteel ruim 1 graad door. Ingesteld op 20 werkelijk geeft Tado zelf 21 aan.....
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt de installatie altijd opnieuw doen op de instellingenpagina van de thermostaat.