Handbediening naar slim schema.

Opties
Als tussentijds op bedieningspaneel handmatig de temperatuur wordt verhoogd dan wordt het schema niet automatisch opgepakt. Bv weekend laag in het schema. Vrijdag wordt even de temperatuur op 20° gezet. Deze blijft het hele weekend op 20° . Het schema is 15°

Antwoorden

  • Ritske
    Ritske | Moderator
    Opties

    Hallo Hans,

    Standaard is hanteert tado° dat de instelling, die gedaan wordt op het apparaat zelf, actief blijft totdat deze door de gebruiker zelf wordt beëindigd. Je kunt dit onder instellingen in de tado° app echter aanpassen, selecteer daar de kamer waar je de instelling wilt wijzigen en klik op het drop-down menu onder "Handmatige bediening op het tado° apparaat". Selecteer de gewenste optie en voilá, tado° zal nu een andere tijdsduur hanteren voor handmatige bedieningen op het apparaat zelf.

    Je vindt meer informatie over deze instelling in het volgende helpdesk artikel:

  • Dank voor de reactie, In de beschrijving van de link staat precies wat de tado° zou moeten doen, maar dat doet het dus eigenlijk bij mij niet niet.

    • Tot de volgende automatische verandering: de temperatuursinstellingen blijven alleen actief tot de volgende keer dat een andere temperatuur wordt gebruikt in het Slimme Schema of wanneer wordt overgeschakeld naar de thuis- of afwezigheidsmodus. Let op: Early Start wordt niet geactiveerd in deze modus.

    Overigens in mijn app heb ik geen drop-down menu onder "Handmatige bediening op het tado° apparaat" Heb ik een verkeerde app?

  • HenkN
    Opties

    Ik zie in mijn app ook geen drop-down met "handmatige bediening op het tado apparaat". Heeft iemand hier een antwoord op?

  • Bij mij staan alle kamers op "tot de volgende automatische verandering" Wij zetten de verwarming bijna altijd aan met de Google assistant, maar de verwarming gaat nooit uit op de tijd die is ingesteld in de schema's.