Tado Draadloze slimme thermostaat + bedrade?

Opties
jantje
jantje
december 2020 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hallo,

Nu ik bijna klaar ben met verbouwen en de vloerverwarming in de woonkamer aan kan, wil ik graag weten wat ik nog nodig heb. Heb momenteel in de keuken een draadloze slimme thermostaat. In de woonkamer heb ik nog bekabeling waar ik ook een thermostaat of regelaar op wil, zodat ik ze apart kan regelen.

Maar wat heb ik nu precies nodig? De bekabeling in de woonkamer is nu ook tijdelijk niet aangesloten, maar dat moet eigenlijk wel want die wil ik niet draadloos. De extensiekit zit nu aangesloten op de CV ketel waardoor mijn thermostaat nu in de keuken draadloos werkt.

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je bent al een heel eind op pad.
    Omdat je graag je keuken en woonkamer apart wil verwarmen en je met vloerverwarming zit, zal je een zoneklep moeten plaatsen. Of iets anders verzinnen waarmee je de water toevoer blokkeert naar je vloerverwarming unit. (Is in andere forums veelvuldig besproken)
    Je hebt alles al draadloos dus elke toevoeging van tado producten zijn geen probleem meer.
    Als je een zoneklep laat monteren zal je de slimme thermostaat in de woonkamer wel door de helpdesk moeten laten om programmeren. Dan kan je met kabels de klep open en dicht laten gaan op de thermostaat.
    Verder is de keuze of je de slaapkamers ook geregeld wil hebben.
  • jantje
    Opties
    Bedankt voor je heldere uitleg. Maar nog even iets meer uitleg over mijn situatie.

    De vloerverwarming in de keuken wordt momenteel al geregeld door een Tado radiatorknop aangestuurd door de thermostaat, op de retour zit een RTL ventiel. Dat zijn gewoon leidingen zonder pomp. Dat werkt goed.