Waarom valt mijn tado niet uit

Opties
Temperatuur is behaald springt af maar springt direct terug op
Heeft gisteren 14 uur gebrand
Ik ga een rekening krijgen waar ik ni goe van ga zijn
Heb tado verwijderd cache geledigd geïnstalleerd maar alles blijft zelfde

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Dat is een heel normaal beeld hoor. Tado doet met korte pulsen of op een heeel laag vlammetje bij verwarmen. Wil niet direct zeggen dat je cv ketel direct op volle kracht aan het stoken is.
    Wat ook kan gebeuren is dat verschillende kamers om hun eigen warmte vragen. Dan lijkt het ook of de ketel maar blijft draaien.
    Als ik mijn persoonlijke situatie bekijk staat de ketel hier ook de hele dag op een heel laag pitje te pruttelen. Dat is en blijft altijd efficiënter dan steeds korte pieken van vol gas.
    En laat je ook niet misleiden dat je nu veel meer informatie ziet dan met je vorige thermostaat.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Hoe ziet je situatie eruit?
    Als je tado in je hotel installeert met 2400 kamers en badkamers, dan loopt je het risico dat cv ketel continu blijft branden.
    Hier kunnen we niet zoveel mee eigenlijk.
  • Vivke
    Opties

    mijn tado hangt in de hal heb vier plaatsen met allemaal chauffages met thermostische kranen

    als het 20.1 graad is springt hij op

    ook als staat hij op 20 graden

    gisteren is hij niet afgesprongen staat op auto en savonds opt werk heb ik pas gezien dat hij nog op thuis stond en niet op afwezig

    heb het dan wel afgezet maar heeft wel 14 uur opgesprongen

    dus nu heb ik de temperatuur naar 19 graden gebracht in de dag

    want mijn rekening heb er wel geen goed zicht op

    want is niet eerste keer dat hij weeral opspringt ook al is de 20 graden behaald