3 slaapkamers aansturen met alleen Radiatorknoppen

Opties
Goedenavond,

Wij willen boven bij ons de slaapkamers apart willen regelen! Wij hebben alleen nu de starters kit gekocht met 1 bridge en 1 knop! Op alle 3 de kamers zitten thermostaatkranen dus de knoppen van tado passen erop!

Zelf hebben wij een Nefit trendline ketel met een Nefit easy thermostaat.

Kunnen wij nu alleen met de radiator knoppen en een internetbridge de verwarming regelen boven in combinatie met de Nefit ketel en Nefit thermostaat of hebben wij meer apparaten nodig van Tado nu?

Met vriendelijke groet,
Maikel

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt het in de slaapkamers alleen MINDER warm maken. Bijvoorbeeld een schema installeren waardoor ze overdag niet verwarmd worden.

    Het is met deze installatie NIET mogelijk om een slaapkamer te verwarmen terwijl het beneden al warm genoeg is. Dan moet je de hele boel ombouwen naar Tado. (dus overal kranen, en een thermostaat)

  • Rob_M
    Opties
    Ik zit met hetzelfde probleem.
    Bridge en knoppen aangeschaft om zodoende per ruimte zowel verwarming als ‘koeling’ te regelen.

    Maar als ik bovenstaande lees heb ik dus een Tado thermostaat nodig én op iedere radiator een knop? Of kan ik een aantal knoppen laten, zonder dat daar storing of hinder op ontstaat.

    Ik hoop dat iemand kan helpen! Alvast dank!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het antwoord wat ik daar boven al gaf geldt ook voor jou.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Elke ruimte die je graag wil regelen heeft een knop nodig. Ook de ruimte waar de thermostaat komt te hangen.
    De ruimtes die je niet wil regelen laat je de knoppen open of dicht.
  • Andreplusplus
    Opties

    En je hebt een slimme thermostaat nodig die je bestaande thermostaat vervangt en de CV ketel aanstuurt.

    Knoppen alleen kunnen geen CV ketel besturen.