Slimme schema functioneert niet naar behoren

Opties

Beste forummers,


Sinds 2 dagen hebben wij problemen met het slimme schema van onze Tado thermostaat; in het schema moet hij vanaf 22.00 uur afkoelen van 20,5 graden naar 17 graden. Maar hij wordt juist warmer vanaf dat tijdstip en temeperatuur loopt op naar 23,4 graden. Hoe kan dat? In schema staat alles goed in beeld.


Bedankt voor jullie tips / reacties,


hartelijke groet,


Martin

Antwoorden

  • Zie je in het overzicht van de zone (dus de grafiek met temperaturen, luchtvochtigheid, etc. ) ook dat er specifiek verwarmd wordt of zie je alleen de temperatuur oplopen ? Als er sprake is van verwarming zou ik gewoon het schema een paar keer wijzigen; blijkbaar heeft de tado-server het verkeerde schema opgeslagen.

  • vincenth
    Opties
    Dank voor de tip. Heb dit ook reeds uitgevoerd. Hopelijk werkt het.
  • Ik ben er inmiddels achter hoe het kan dat het niet naar behoren werkt. Het heeft niets met Tado te maken, maar met de leidingen in mijn vakantiechalet. Daar heb ik de Tado geinstalleerd + 2 slimme radiatorknoppen in slaap- en badkamer. Maar aangezien de 3 standaardradiatorknoppen in woonkamer-keuken open staan en de Thermostaat deze aanstuurt, loopt ook het hete water door de leidingen naar de 2 andere slimme knoppen.

    Stel; woonkamer is ingesteld op 15 graden (nachtstand) en ik vraag in badkamer 18 graden, dan verwarmt het water ook weer de woonkamer doordat de installatie als 1 zone is geinstalleerd.

    Bedankt voor de ondersteuning, mannen!

  • Schippie
    Opties

    @Martje1965 als je de standaardradiatorknoppen vervangt, zou je er wel zijn toch?