Ketel blijft branden of start niet

Opties
Ik zie hier een aantal posts over ketels met een smart thermostaat waarvan de ketel constant blijft branden (of juist niet opstart). Oplossingen hiervoor zie ik niet voorbij komen, zijn die problemen dan toch opgelost? Ik heb hetzelfde probleem ondanks dat alles juist is aangesloten en de juiste opentherm protocollen zijn gebruikt. Gaat om een Remeha Calenta 28C.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zou de helpdesk benaderen. Hier vragen gaat je hooguit iets opleveren als "je moet de helpdesk benaderen om de software te laten updaten" ofzo.

  • vheemst
    vheemst
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Ik heb dezelfde ervaring met de Remeha Calenta 40C. Ketel start te laat en blijft vervolgens te lang doorbranden terwijl de ingestelde temperatuur op de thermostaat al 0,6 graden hoger staat. Daardoor varieert de temperatuur ruim plus en min 0,5 graad afwijkend van de ingestelde temperatuur. Had ik met eerdere thermostaat niet. Heb de helpdesk al benaderd. Ben benieuwd.
  • vheemst
    Opties
    Ik probeer al twee dagen een antwoord van de helpdesk te krijgen. Nog geen reactie.
  • vheemst
    Opties
    Ik heb het opgegeven. Na 4 dagen nog geen reactie van helpdesk. De CV ketel moduleert niet met de Tado. Ik heb de Isense thermostaat weer gemonteerd. Deze werkt voortreffelijk. De Tado weer teruggestuurd.
  • Ik heb ook last van hetzelfde probleem, isense vervangen door tado en sinds dien een hoge energierekening vanwege het blijven branden van de ketel! Volgens installatie wizard OpenThermo ingesteld. Ketel blijft actief branden en verwarming amper warm mede omdat vlgs thermostaat de kamer op temperatuur is. Alleen bij 2-3gr verschil wordt de radiator warm.