Midden in de nacht staat de verwarming plots op 20gr ondanks schema

Opties

Ik heb nu een paar keer gemerkt dat een specifieke kamer plotseling in de nacht om 20 graden gaat vragen. Als ik in de app kijk zie ik ook dat deze op 20 graden staat (geel blok) alsof het volgens schema is. Het schema geeft echter aan dat het 15gr zou moeten zijn en pas in de ochtend naar 20gr zou moeten gaan. Ik heb het maar "teruggedraait" door de verwarming terug te zetten maar het klopt niet! Afgelopen nacht was het weer het geval...dus elke keer in de nacht van vrijdag op zaterdag????


Het gaat hier om slechts 1 kamer, de andere kamer met een Tado thermostaat heeft hier geen last van.

NB: gewone verwarming, geen vloerverwarming, niet afgedekte knop. Centrale thermostaat in de kamer en in twee kamers een Tado radiatorknop

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarschijnlijk is de "vroege start" in je schema ingeschakeld en op hol geslagen.

    Schakel de vroege start maar eens uit en zet evt de begintijd van verwarmen iets eerder.

  • vincenth
    Opties
    Alleen op vrijdag op zaterdag? Bij vroege start wordt volgens mij ook het blokje niet geel. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen.
  • JLafranca
    Opties

    Beste Vincent,

    toevallig heb ik last van exact hetzelfde probleem, maar dan om 22:00 in de avond. Heb je al een oplossing gevonden?

  • gaha
    gaha ✭✭✭
    Opties
    Ik heb dit ook een leer gehad op 1 van mijn kamers ging de verwarming midden in de nacht aan. Heb vroege start gewoon uitgeschakeld en het schema gewoon eerder laten starten.
  • Franita
    Opties
    Vroege start werk niet bij Radio.

    Zie ook: https://community.tado.com/nl/discussion/8677/het-maken-van-vroege-start-en-verwarmen-voor-aankomst-2e-discussie#latest
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Die vroege start had ik in de eerste week al uitgezet. 4 uur van te voren de ruimte al op temperatuur vond ik wel erg overdreven.
    Nu alle schema’s maar een half uurtje eerder gezet.