Relais schakelt niet. Zoneklep blijft gesloten.

Opties

de volgende verwarmingsopstelling heb ik:

Remeha avanta 28C met extensiekit

4x slimme radiatorknop bovenverdieping

1x vloerverwarming beneden met zoneklep.

Zoneklep is aangesloten op NO en COM van de slimme thermostaat. De configuratie is als volgt in de slimme thermostaat:

R01 - HC01 - HW v - EK v - D01

De slimme thermostaat schakelt het relais niet om bij warmte aanvraag.


Mijn zoneklep wordt nu niet geopend. De vloerverwarming blijft koud. Hoe kan dit?

Beste Antwoord

  • J_Me
    J_Me
    Antwoord ✓
    Opties

    update:


    Na contact met de helpdesk. Is het oplost. Geen idee wat het probleem was.

Antwoorden

  • JoostL
    Opties

    Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Gisteren is bij mij een zoneklep geinstalleerd. (Om van d

    e niet aangeraden Optie 1 naar Optie 2 te gaan voor een combi van vloerverwarming en radiatoren) 


    Probleem: 

    De slimme thermostaat schakelt het relais niet om bij warmte aanvraag. Klep staat standaard gesloten.


    Aanvullende info:

    Klep is nieuw toevoegd aan systeem, en werkt wel op handbediening. Ook gaat de klep standaard open als hij, niet volgens handleiding, op de NC en COM van de TADO slimmethermostaat wordt aangesloten, maar gaat dan nooit dicht)  

    Extentiekit is opentherm op de ketel aangesloten, warmtevraag van alle ruimten werkt wel goed. (en heeft voor de klep ook altijd goed gewerkt)


    Ketel:Intergas kombi compact HrEco met Tado extensiekit 

    1x vloerverwarming beneden met zoneklep: Danfoss AWZ-112-S DN20

    1x Tado slimme thermostaat bedraad naar zoneklep

    3x Tado slimme radiatorknop op andere verdiepingen/ruimten


    De configuratie is als volgt in de slimme thermostaat:

    R01 - HC01 - HW v - EK v - D01


    Bedrading:

    Zoneklep is aangesloten op NO en COM van de slimme thermostaat. Volgens schema van Danfoss


    TADO -  Danfoss

    NO   -  NO

    COM  -  C



  • J_Me
    Opties

    Bij mij was het probleem dat de klep na een update van de thermostaat standaard gesloten was als de configuratie op R01. Op temperatuurinstellingen reageerde het relais in de thermostaat niet op.

    Als de functie van thermostaat op TS werd gezet (Temperatuur Sensor). Dan ging de klep standaard open en ging niet meer dicht.

    Na telefonisch contact met Tado bleek dat er een instelling op "zelfstandig Heating Circuit" stond. En dat was niet goed. Deze instelling kan alleen via Tado gewijzigd worden. Na de aanpassing werkte alles weer.

    Dat de zoneklep open gaat bij een aansluiting op NC is logisch. En niet meer dicht gaat komt door de Tado instelling "zelfstandig Heating Circuit".

    Ik zou als ik jouw was even contact zoeken met Tado. Vermoed ook inderdaad hetzelfde probleem als bij mij. Met een uurtje was het gefixed. Denk dat ik geluk had qua snelheid contact :)

  • JoostL
    Opties

    Dank voor je snelle reactie. Heel verhelderend en klinkt logisch . Ik heb mijn verhaal ingestuurd bij Tado support. Er staat nu als reactie termijn, 1 werkdag. Ik hoop dat ze het snel kunnen aanpassen.

  • JoostL
    Opties
    Thanks. Er is inmiddels op mijn chat gereageerd (8 uur reactietijd, 1 werkdag beloofd) en het probleem is op afstand verholpen. Ik hoefde verder niks meer te doen.

    Weinig informatie over wat er nu precies mis was: “ Ik heb een correctie gemaakt aan de configuratie, een bepaalde instelling mislukte telkens, dit is nu gecorrigeerd”

    Ik zal er nog wel een opmerking over maken, waarom, wanneer je het door tado zelf aanbevolen ontwerp en configuratie gebruikt. (Optie 2 voor de combinatie vloerverwarming en radiatoren), de default relais aansturing r01 , niet werkt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zoals gezegd, er zijn meer instellingen dan je zelf kunt doen, zij kunnen dingen bijsturen als het niet goed werkt maar Tado vindt het kennelijk geen goed idee om de gebruiker daar inzicht in te geven.

    Het zou al heel wat zijn als je alle instellingen van je systeem op zijn minst kon ZIEN op een of andere configuratie pagina, en dan liefst ook wijzigen (desnoods met een disclaimer dat je er zelf verantwoordelijk voor bent als je het niet meer werkend krijgt).

    Nu zie je dat sommige mensen in een uur antwoord krijgen, anderen in 8 uur, weer anderen in 4 dagen. Dat is gewoon niet acceptabel voor een verwarming. En zeker niet voor iets simpels als het aanpassen van een setting.

  • MickS
    Opties

    Helemaal mee eens. Zit nu zelf ook met dit probleem en het enige wat je kunt doen is aanmelden en wachten. Ik hoop maar dat e.e.a. vandaag verholpen is; dit weekend gaat het wat frisser worden.................

  • MickS
    Opties

    Tja, een foutje in de instellingen in mijn systeem. Is verholpen en alles draait netjes maar veel wijzer ben ik niet geworden.

    Ja, toch wel: je bent te afhankelijk van Tado!

  • Mike82
    Opties

    Ook ik heb precies hetzelfde probleem.

    Welke instelling heeft het probleem verholpen?

    Ik hang sinds vanmorgen al in de chat. maar nog steeds geen reactie.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Daar kom je niet achter, dat zeggen ze niet. ZIe het antwoord wat JoostL gekregen heeft.

  • Mike82
    Opties
    Het is me gelukt. Eerst op de slimme thermostaat de instelling: TS HC01 HWv EKv D01. Deze zet de klep open. En vervolgens ben ik opnieuw door de installatie in de app gelopen. Die met die vragenlijst over de vorige thermostaat die vervangen wordt. En heb daar de meest simpele Honeywell aan/uit aangeklikt. Na voltooiing zag ik dat de klep dicht ging.
    Op de chat moeten ze nog steeds reageren... erg slecht.
  • Mike82
    Opties
    Te vroeg gejuicht. Nu reageert de draadloze ontvanger niet op de warmtevraag van de slimme thermostaat
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat komt omdat het een instelling is (de ketel regelen via de extensiekit/ontvanger en de klep regelen via de thermostaat) die DE HELPDESK moet doen.

    Tuurlijk is dat SLECHT maar helaas het is hoe het is.