Tado blijft verwarmen

Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist mijn tado thermostaat geïnstalleerd en aangesloten met alleen een slimme verwarmingsknop in de slaapkamer.

Het systeem blijft maar verwarmen desondanks ik het heb ingesteld op 20 graden, soms wordt het wel 25. De CV blijft volop draaien en zelfs als ik niks inste, blijven de radiatoren warm en blijft de CV aan.

Ik heb geen vloerverwarming of dergelijke.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
CV: Vaillant Eco Tec plus VHR NL 30-34/5-5 R2

Antwoorden

  • Hier eenzelfde soort probleem. Één kamer met slimme radiatorknop verwarmt standaard 2xdgs naar naar 23 terwijl hij ingesteld staat op 14. Heb m nu uit de zone gehaald maar blijft t doen. Hij gaat ook verwarmen als boven de vloerverwarming aanslaat. De rest werkt naar behoren. Heb alles geprobeerd maar weet t niet. Tado reageert (nog) niet.
  • zelfde probleem hier sinds ik smart thermostaatknoppen heb.

    In twee kamers geinstalleerd, waarbij een knop in de kamer waar de thermostaat ook hing. Die knop is verwijderd. Er zijn er nu alleen twee in een andere kamer. De thermostaat staat op 20, maar de verwarming blijft loeien (tenzij je deze handmatig terugdraait).

    Een deel van de knoppen kan ik ook uit Homekit verwijderen.

    Ik hoor graag een oplossing.

  • Beste Fulco, probleem had ik ook, het is noodzakelijk dat in de ruimte waar de tado thermostaat hangt, vermoedelijk de woonkamer, ook alle radiatoren voorzien zijn van slimme knoppen. Als dit niet het geval is en 1 van de slimme knoppen in de andere ruimtes om warmte vraagt, doen de radiatoren in de woonkamer gewoon mee met opwarmen, ongeacht de instelling van de thermostaat. Zitten er wel knoppen in de woonkamer dan zullen de knoppen automatisch dichtdraaien bij het bereiken van de ingestelde temperatuur van de thermostaat.
  • Ik heb op al mijn radiatoren een slimme knop. Mijn draadloze temperatuursensor hangt in de woonkamer. Ik zet de radiatoren en de temp.sensor op 22 graden. Mijn radiatoren komen wel rond de 22 graden maar de temp.sensor laat altijd zien dat het maar 21 graden is. En de radiator met slimme knop in de slaapkamer had ik op 19 graden gezet en die was gestegen tot 20,5 graden.
  • Beste @Ferit

    Kan je controleren of het meettoestel wel correct is geselecteerd? dan gaat het om de ruimte met de draadloze temperatuursensor?

    Hoe je namelijk je probleem beschrijft lijkt het erop dat je alle radiatoren in een nieuwe zone hebt geplaats i.p.v. de zones in te delen in de verschillende kamers.

    Is het mogelijk meer uitleg te geven over jouw installatie en wat je hebt ingesteld in de Instellingen=>kamers & apparaten?

  • Ook hier verwarmt Tado door terwijl de thermostaat en de twee andere Tado thermostartknoppen hun gewenste temperatuur al lang hebben bereikt. De gehele dag is de temperatuur in huis 2-3 graden boven de ingestelde waarde? Heb al een nieuwe Tado thermostaat gekregen, maar het probleem blijft bestaan

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het is belangrijk dat je de boel goed installeert. Gebruik dan niet de "handleiding voor professionele installateurs" als je geen professionele installateur bent!

    Ga naar de website https://tado.com/start en beantwoord de vragen een voor een en doe wat er staat. Je hoeft geen dingen meer los te halen maar wel alles aansluiten zoals men daar zegt en de hele wizard afmaken.