cv komt niet op temperatuur

Opties

Geachte

De cv komt niet op temperatuur nu het kouder is

Begint vanaf 15.00 voor te verwarmen van 18 naar 21 graden om 19.00 uur

Gaat om 21.00 terug naar 18 graden

De vraag is van de verhuurder of dat aan tado kan liggen

Volgens hun is er bij de ketel geen storing of iets dergelijks is

Het is nu 19.46 en nog maar 19.3 graden

Graag spoedig u reactie

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Er is meer informatie nodig om iets te kunnen zeggen over uw vraag.

    wat voor installaties heeft u, welke cv, welke instellingen, wat heeft u allemaal van Tado, dat soort dingen.

    had u dit probleem ook al voordat u Tado installeerde?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Ik heb er nog eens naar gekeken maar die Boost knop lijkt totaal nutteloos te zijn.

    Het was niet zo warm hier, 19 graden ipv de ingestelde 20.5 en ik dacht ik klik eens op die Boost om te kijken of de ketel dan hoger gemoduleerd wordt. Maar dat gebeurt dus niet. Hij blijft hetzelfde branden alleen is het setpoint van de kamer dan 25 graden ipv 20.5.

    Beetje raar dat uitgerekend Tado met zo iets komt. Een zwak punt van thermostaatknoppen is nou juist dat domme mensen ze op maximaal zetten (standje 5 of 25 graden) als ze het koud hebben, denkend dat het dan sneller warm wordt. Juist van een fabrikant van thermostaten zou je denken dat die snapt dat dat niet werkt.

    Maar een Boost knop die tijdelijk de watertemperatuur wat hoger zet, DAT zou wel zin hebben. Gemiste kans, Tado!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ze hebben een nieuw knopje "boost" toegevoegd om hem harder te laten branden.

  • jopieh
    Opties
    Geachte
    Begrijp het niet ,,,boot knopje , waar vind ik die??
    Gr Jopie Holtjer
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Boost knop vind je alleen via de webpagina. Niet in de app op je telefoon of tablet.
    Het enige wat deze functie doet is alle ruimtes op 25 graden zetten.
    Geen idee waar het zinvol voor is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Oh ik had er nog niet op geklikt, ik was in de veronderstelling dat dit de watertemperatuur in de ketel hoger zou zetten. Misschien doet het dat indirect ook wel (omdat de gewenste temperatuur veel hoger is dan de huidige wordt er wellicht warmer water gevraagd) maar het is natuurlijk niet goed als de temperatuur dan wordt opgestookt naar 25 graden.

    Weer een vrijdagmiddag actie kennelijk. Het wordt toch tijd dat er eens een programmeur wordt aangenomen.