w.Intercom = i;Tado multi zone vloerverwarming mogelijk? En hoe aan te sluiten — tado° Community

Tado multi zone vloerverwarming mogelijk? En hoe aan te sluiten

Wij hebben sinds kort een nieuwbouw woning met een warmtepomp (Buva Ecoclimate L/W op basis van Atlantic Lora) en beide verdiepingen vloerverwarming. Deze kan ik per kamer regelen met een thermostaat (Magnum).

Nu zijn dit vrij simpele thermostaten en programmeren hiervan is een drama. Wij zijn aan het bekijken of we deze kunnen vervangen met een set van Tado smart thermostaten v3+. Ik heb in eerste instantie de installateur gebeld met de vraag of dit mogelijk was maar zij gaven aan dat ze nog niets met slimme thermostaten doen.

Ik heb al een Tado thermostaat v3+ starter kit. Deze is nog niet aangesloten. Wil eerst kijken of het kan om vervolgens het systeem uit te breiden met nog 5 thermostaten.

Onderstaand de afbeeldingen van ons systeem:

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Lijkt me dat je hier alleen maar wat mee kunt als je dat allemaal sloopt.

En dan ipv die kranen Tado kranen monteren icm temperatuurvoelers ter plekke van de vloerverwarming secties.

• Heb dezelfde opstelling, vloerverwarming op cv ketel waarbij in garage centrale collector staat. Bedoeling is om op de collectoren een tado thermostaat te plaatsen om zo de ruimtes, meer of minder te verwarmen. Dit allemaal integreren met homey. Daar kunnen dan flows worden gebruikt om de thermostaat kranen te bedienen. De vraag is of tado dit aankan?