Internet bridge geen vervinding dan ook geen verwarming?

Opties

Hoi, de laatste tijd al een paar keer gehad dat de internet bridge geen externe verbinding heeft terwijl toch alle lampjes branden, vaak komt hij dan weer terug na een bepaalde tijd maar soms ook niet en als ik hem dan opnieuw opstart is hij weer terug, lijkt dus ook geen internet probleem. Al een keer de positie veranderd, maar geen oplossing.

Verveldende is echter dat als hij geen verbinding heeft ook mijn verwarming uitgaat, deze moet dan toch gewoon door blijven draaien?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat klopt hij moet "door blijven draaien". Dwz de temperatuur zoals die actief is in het schema op het moment dat je internet verbinding uitvalt die moet blijven. Valt de verbinding uit terwijl hij op 21 graden staat dan blijft ie verwarmen, valt de verbinding uit terwijl hij in de nachtstand staat dan blijft het koud.

    Het schema wordt dus niet uitgevoerd als er geen verbinding is. Maar het verwarmen wel. Als er geen verbinding is dan kun je handmatig op de thermostaat of knop de temperatuur anders zetten.

    Echter ik denk dat het geen internet verbinding probleem is maar een probleem tussen de apparaten en de bridge. Wat er dan gebeurt hangt er vanaf hoe je installatie in elkaar zit. Met alleen een thermostaat die bedraad aan de ketel hangt werkt het door zoals bovenstaand maar als je meer spulletjes hebt van Tado dan niet.

  • pwe
    Opties

    Hi @Rob2 dank voor je reactie. Mijn installatie is bedraad naar een zoneklep (vloerverwarming) en extentie kit bij een Nefit ketel. Werkte steeds goed totdat ik de laatste dagen wat problemen krijg. Vanmorgen toen ik opstond was het koud, dus toen de verbinding uitgevallen was is de verwarming niet aangegaan.

    vreemde is dat wel alle lapmjes branden op de bridge, dus internet verbinding maar in de app staat geen verbinding

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat is dan waarschijnlijk het probleem waar al heel veel over geschreven is op het forum: geen verbinding tussen bridge en apparaten. Dat staat dus los van je internet verbinding (wat die lampjes aangeven).

  • pwe
    Opties

    en daar is niets aan te doen???

  • Micha
    Opties
    In de app kijken of er inderdaad een tegel grijs is. Je zou je bridge kunnen verplaatsen. Alle tado componenten communiceren via een eigen radionetwerk met de tado bridge. Vanaf de bridge gaat het pas je netwerk/internet op. Probeer de bridge in het midden van alle tado apparaten te plaatsen zodat ze allemaal even ver van de bridge zitten.

    Mic