Away mode en automatisch terugzetten handmatige bediening

Het komt regelmatig voor dat er een kamer in huis handmatig op een hogere temperatuur wordt gezet door een gebruiker. Op het moment dat iedereen van huis is en Tado naar away mode gaat blijft deze handmatige instelling van kracht.

Hoe kan dit worden veranderd? Daarnaast lijkt mij een standaard instelling waarbij dit niet het geval is logischer, of mensen moeten er veel waarde aan hechten dat hun boeken op temperatuur blijven ;)

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit kan niet worden veranderd. Althans niet bij mijn weten.

    Het idee hierachter is denk ik dat als iedereen die het Tado systeem kent weg gaat, maar er blijft nog iemand anders in de woning, het dan warm blijft door de handmatige instelling.

  • Beste, ik heb dit opgelost door meerdere tijdsblokken te maken in het slimme schema met dezelfde temperatuurinstelling, zowel voor away als thuis, als je daarna bij kamers&apparaten de betreffende ruimte kiest (of je doet dit voor alle ruimtes) kan je de keuze maken 'tot volgende automatische verandering' afhankelijk van de duur van het ingestelde tijdsblok springt de radiator dan weer terug op automatisch en volgt weer het schema van thuis danwel away.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja als je dat wilt dan kun je ook de setting "timer" gebruiken eb bijv 2 uur invullen.

    Dan hoef je niet die tijdblokken te maken en blijft iedere handmatige verandering maar 2 uur geldig waarna hij weer verder gaat volgens het programma.

    Maar ideaal is dat ook niet. Als ik bijv een dag thuis ben terwijl het een werkdag is zet ik de verwarming handmatig aan en het zou lastig zijn als dat steeds na korte tijd weer op automatisch (dus 15 graden) gaat.