Tado en Toon

Opties
Hallo,

Op mijn vaillant eco tec plus, is aangesloten een toon thermostaat.
Deze is geplaatst in de woonkamer (eerste verdieping) in de woonkamer heb nu twee slimme thermostaatknoppen geïnstalleerd.

In de woonkeuken (beganegrond, vloerverwarming) hangt een draadloze temperatuursensor van tado

Nu wil ik dat de ketel schakelt op de thermostaatknoppen en op de sensor beneden. Echter schakeld hij op de sensor in Toon. Hoe los ik dit op???

Op de ketel heb ik de wireless receiver geïnstalleerd.

Volgens de app alles goed aangesloten

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ja dat gaat dus niet lukken. Je zal je toon moeten vervangen voor een slimme tado thermostaat. Tado werkt alleen onderling met elkaar. Niet met spullen van andere merken.
  • De wireless receiver En losse temperatuur sensor zijn toch samen een slimme thermostaat?

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Klopt. Maar dan heb je nog geen verbinding met je cv ketel. Dat doet je toon nu. En die weet niet wat tado wil. Dat communiceert niet samen.
  • En hoe los ik dat op dan?

    Alle stappen van tado gevolgd, maar niets over loskoppelen van toon oid

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De setup die je nu hebt kan wel een schema op je Tado knop instellen en bijv thuis/afwezig mode waardoor die knop niet open gaat, maar de knop kan geen "warmte vragen", hij draait alleen mee op de aansturing vanuit de kamerthermostaat net zoals een gewone thermostaatknop.

    Om dit wel te kunnen moet je een volledig Tado systeem hebben, dwz de Toon vervangen door een Tado thermostaat. Omdat je die niet gekocht hebt staat er ook niet bij dat je de Toon moet loskoppelen.

    Bedenk je wel dat het alleen optimaal werkt als je OVERAL Tado knoppen hebt, niet alleen in 2 willekeurige kamers. Want als het in die 2 kamers te koud is zal de ketel aan gaan en dan worden meteen ook alle kamers verwarmd waar je GEEN Tado knop hebt. Dus wordt het daar van vaak te warm.