Radiatorknoppen doen niets meer na batterij vervangen

Opties

Hallo,


Dit probleem heeft zich nu twee maal voorgedaan bij mij in huis. De batterijen vervangen na compleet leeg zijn, dus uitval van radiatorknop. Na vervangen (met type AA batterij, LR6, VARTA) start de knop niet meer op. Reageert ook niet op de pairing-knop. Heb alle tips van jullie webpagina uitgevoerd (afgekoppeld wachten tot contact met het netwerk, etc), maar niet aan de praat.

1 radiator stond hierom de hele tijd aan, heb daarom een nieuwe knop moeten kopen. De andere radiator staat nu uit (uitgevallen met pin naar buiten).


Is dit een bekend probleem? Hoe is dit op te lossen?


Dank en groet,

Gert

Antwoorden

  • FrankM
    Opties

    Hallo,

    Ik ben het Tado systeem net aan het installeren. 4 radiatorknoppen gaven geen enkel probleem, en nu de laatste twee (uit dezelfde duo-doos) vertonen een gedrag erg gelijkend op uw probleem. Ik heb de indruk dat het te maken heeft met de manier dat het metalen afdekplaatje contact maakt met de batterijen. Ik heb de + en - bultjes aan de onderkant van het afdekplaatje (de bultjes die contact maken met de polen van de batterijen) een beetje geschraapt en ik heb de indruk dat het beter gaat.


    Groeten,

    Frank

  • Ik heb precies zelfde probleem. Is nu al de 2e knop waarbij dit voor komt. Na vervangen batterijen lijkt de knop overleden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan lees het antwoord van FrankM eens. En ook opletten dat de batterijen er goed in zitten.

  • Michel07
    Opties
    @gertvandenberg is het probleem met jouw knop inmiddels opgelost? Zo ja, hoe?
    @FrankM hoe bedoel je geschraapt?

    Heb hetzelfde probleem met een van mijn radiatorknoppen (garantie termijn inmiddels verlopen). En had deze wel graag weer werkend gehad voor de winter, zonder een nieuwe aan te schaffen. Dit lijkt mij namelijk op een technische ontwerpfout waardoor de knop vastslaat als deze lange tijd geen voeding krijgt.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Batterijen juist plaatsen en ook het metalen afdekplaatje zorgvuldig monteren
  • Hier ook het zelfde, nieuwe AA en niets helemaal niets, en ja ze zitten er goed in
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan zul je toch contact met support moeten opnemen want wij (medegebruikers) kunnen na bovenstaande tips verder niets voor je doen.

  • René72
    Opties

    Had vandaag hetzelfde probleem, batt al enige tijd in warning. en geen verbinding meer met de bridge. Batterijen vervangen en de knop doet niets meer, geen display niks. Na lang zoeken zag ik een heel klein beetje aanslag/corrosie op het batt deksel aan de binnenkant. voorzichtig met een klein schroevendraaiertje verwijderd, batterijen terug geplaatst en de knop kwam weer tot leven.

    de aanslag was echt minimaal maar blijkbaar net genoeg om geen contact meer te maken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat stond al in het 1e antwoord op deze vraag...

  • Superhaan
    Opties
    Hier precies hetzelfde probleem. Zo ook maar even naar kapje kijken
  • Jor
    Opties
    Sinds een paar maanden heb ik ook een knop die niet meer aan gaat. Wel hoor ik een kleine hoge piek.

    Batterijen vervangen, knopjes indrukken, ingedrukt houden, nog een keer batterijen vervangen, contacten schoonmaken .... Googlen op oplossingen maar er lijkt geen oplossing te bestaan.

    Dus dan blijven de wanhopige pogingen over die ik deze avond heb gedaan: klappen geven, batterijen er verkeerd om in, nog meer tikken geven en daarna de draaiknop continue rond draaien.... 'Hi', ja het stond er echt. En even later de andere symbolen en de calibratie.

    Batterijen weer verwijdert en terug geplaats, en het werkt nog steeds.

    Zou deze oplossing niet aan bevelen als je nog aanspraak op garantie hebt trouwens. Hoor graag of dit bij andere mensen ook werkt.
  • Papamadejo
    Opties

    Hier ook een kop die niets meer doet, net 3 jaar oud en dus buiten garantie.

    Geen aanslag op het batterij deksel of op de veertjes, dus contact zou ok moeten zijn.

    Overweeg ook de klap/tik acties, of heeft er inmiddels iemand een betere oplossing?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Meten of de "nieuwe" batterijen wel vol zijn
  • Ik heb dit probleem nu al meerdere keren gehad met verschillende knoppen. Nieuwe batterijen, omwisselen, niets helpt...
    De oplossing lijkt te zijn om na het plaatsen van de batterijen de draaischijf van de knop flink heen en weer te draaien. De knop als het ware even wakker maken.
  • JonanB
    JonanB
    18 april aangepast
    Opties

    Hier hetzelfde probleem met een knop. Gaat niet meer aan na het vervangen van de batterijen. Helaas voorbij de garantieperiode. Lijken toch wel enorm slechte producten als ze zomaar kapot gaan bij meerdere gebruikers. Iemand nog een andere oplossing gevonden? Heb alles al geprobeerd wat hier genoemd is. Antwoord van support is, nieuwe kopen…