Tado met een vaillant ecotec plus ketel

Opties

Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

2 weken terug heb ik de tado aangesloten op een nefit ketel en het gehele huis werd lekker warm. Na 2 dagen is de nefit ketel vervangen door een vaillant ecotecplus ketel. Sinds dien is de woonkamer op temperatuur (die word verwarmd met vloerverwarming) maar de rest van het huis is niet warm te krijgen met de radiatoren. Als Tado de ketel aanstuurt verwarmd deze het water niet hoger dan een graad of 40, terwijl de maximale aanvoer temperatuur op 75 graden staat. Plaats ik de orginele vaillant thermostaat dan werk de ketel naar behoren. De aansluiting is op de ebus gedaan volgens de handleiding. Heeft hier iemand ervaring mee? Tado reageert op geen enkel verzoek, zelfs niet het verzoek op retourneren van het product

Antwoorden

  • Haldon
    Opties

    Ik heb dezelfde ketel, tado thermostaat aangesloten op + en - en op de ketel niets aangepast, werkte gelijk.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Als ik het goed begrijp heb je een Tado thermostaat en geen radiatorknoppen.

    Eigenlijk wordt de temperatuur van het water keurig geregeld voor vloerverwarming, en moduleert de ketel lekker laag en zuinig.

    Maar de combinatie vloerverwarming en radiatoren is niet zomaar zondermeer te regelen.

    Er is daar veel over geschreven op dit forum en ook door Tado zelf. Ik raad aan om daar eens te gaan kijken.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Trouwens ook op Tweakers staat het één en ander over vloerverwarming.