Tijdschema icm warmtevraag

Hallo,

Ik heb een opstelling met thermostaatknoppen op de slaapkamers en een thermostaat in de woonkamer (daar zijn geen thermostaat knoppen)

Ik wil voorkomen dat de CV de hele nacht staat te draaien omdat 1 van de kinderen het om 23:00 koud heeft en de knop op 23 graden zet. Overdag vind ik het wel wenselijk dat de warmtevraag van een slaapkamer wordt voorzien.

Is er een optie in je slimme tijdschema die er voor zorgt dat tussen bepaalde tijden de thermostaatknoppen er niet voor kunnen zorgen dat de CV aan gaat?

Nu heb ik de thermostaatknoppen van de slaapkamers losgekoppeld uit de Tado App. Ze kunnen bestuurd worden met google home of via apple woning. Maar ik vind dat zelf een beetje geknutsel en de slaapkamers kunnen nu nooit de CV aanzetten.

Ik ben benieuwd of er een andere handige oplossing bekend is.

Gr.

Bas

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee daar is geen oplossing voor. Je probleem wordt natuurlijk mede veroorzaakt doordat je niet overal thermostaatknoppen gemonteerd hebt. Dat moet eigenlijk wel.

  • Hoi Rob,

    bedankt voor je reactie. Als ik de woonkamer van thermostaatknoppen zou voorzien voorkom ik inderdaad dat de woonkamer wordt opgewarmd ook al is dat niet nodig. Desondanks wil ik alsnog de mogelijkheid hebben binnen bepaalde tijdvakken de thermostaatknoppen uit te schakelen. Een slaapkamer de hele nacht verwarmen terwijl je onder de dekens ligt vind ik onnodig. Kinderen zetten namelijk de knop vol open 5 minuten voordat ze gaan slapen en zetten hem dan niet meer uit.

    Gr.

    Bas

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt instellen dat een handmatige verandering op de knop maar 1 uur werkt ofzo.