Remeha Quinta 28C verbinden met Wireless receiver

Opties
Beste,

Sinds kort trotse eigenaar van een tado starters kit V3+ met wireless reciever. Internet bridge succesvol geïnstalleerd en gelinkt aan de draadloze thermostaat. Nu wil ik de wireless reciever aansluiten op mijn Remeha Quinta 28C oude thermostaat is aangesloten rood blauw modulerend. Hoe nu verder?

Beste Antwoorden

  • Lenko
    Lenko
    Antwoord ✓
    Opties
    Hi Kreu,

    Dan ga ik er van uit dat je het klemmenblok van de CV bekeken hebt. Nr 1 is - en Nr 2 is +. Dit is de modulerende aansluiting op de ketel.

    Op de wireless receiver heb je de analog/digital aanlsuiting gebruikt.

    Dan zie je in de handleiding een tabel staan voor de besturingsinterface.

    Jij hebt D01 nodig.

    Dit moet je instellen in je draadloze temperatuursensor. Lees hiervoor stap 6 uit de handleiding.

    Dan zou het moeten werken.
  • Lenko
    Lenko
    Antwoord ✓
    Opties
    Heb je zelf D01 ingesteld? Staat er niet R01. Deze lijken op elkaar op de thermostaat.
    Nadat je D01 hebt ingesteld (met de up & down knoppen op de thermostaat) moet je bevestigen door de ronde knop in te drukken.

    Check ook of de + en - kabel niet omgekeerd zitten tussen CV en Receiver.

    Gr
    Lenko

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat denk je er van om de handleiding te volgen?

  • Kreu
    Opties
    Hi Rob,

    Nou daar had ik nou nog niet aan gedacht..... Ik stel hier een vraag omdat ik de handleiding gevolgd heb en het niet werkt. Daarbij heeft de helpdesk een reactie tijd heeft waar je u tegen zegt. Dus ik hoop dat hier mensen zijn die me verder kunnen helpen in plaats van een nutteloze reactie te geven op mijn vraag.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou als ik die vraag lees krijg ik niet het idee dat je de wizard aan het volgen bent want dan zou je toch weten hoe nu verder?

  • Lenko
    Opties
    Kreu,

    Wat heb je tot nu toe qua stappen gedaan?
    Ik heb vorige week dezelfde set aangesloten.

    Gr
    Lenko
  • Kreu
    Opties
    Hi Lenko,

    Ik heb nu de rode en blauwe draad vanuit de Remeha Quinta 28C aangesloten op +/- op de wireless reciever. Toen de pairing tussen de wireless reciever en de internet bridge tot stand gebracht. En zou het nu moeten doen, laat me even weten of je nog andere instellingen hebt gedaan die eventueel benodigd zijn. Alvast bedankt voor je reactie in deze B)

    Gr Kreu
  • Kreu
    Opties
    Hi Lenko,

    Yes analog digital aangesloten inderdaad. Moet de D01 nog op een manier bevestigd worden op de thermostaat? Als ik door het installateurs menu loop staat D01 gewoon weergegeven dus ga ervan uit net als de HC01 dat deze goed staan. HW (hotwater) staat een veetje achter en achter Ek (geen idee wat dat is) staat ook een veetje. Dus mocht er nog wat veranderd moeten hoor ik dat graag nogmaals dank voor je hulp en snelle reactie top.

    Groet Kreu
  • Kreu
    Opties
    Hi Lenko,

    Alles staat goed en werkt top dank voor je hulp!

    Groet Kreu
  • ThijsB
    ThijsB
    november 2021 aangepast
    Opties
    Hi Kreu, (of Lenko) wat was de truc? Ik zie denk ik de laatste berichten van Lenko niet ☝🏻😉 Dank alvast! Grt Thijs
  • Lenko
    Lenko
    november 2021 aangepast
    Opties
    Hai Thijs. Als je naar boven scrollt zie je Beste Antwoord. Daar staat mijn uitleg en de oplossing. Is idd verwarrend.

    “ Hi Kreu,

    Dan ga ik er van uit dat je het klemmenblok van de CV bekeken hebt. Nr 1 is - en Nr 2 is +. Dit is de modulerende aansluiting op de ketel.

    Op de wireless receiver heb je de analog/digital aanlsuiting gebruikt.

    Dan zie je in de handleiding een tabel staan voor de besturingsinterface.

    Jij hebt D01 nodig.

    Dit moet je instellen in je draadloze temperatuursensor. Lees hiervoor stap 6 uit de handleiding.

    Dan zou het moeten werken.”
  • VinKr
    Opties

    Me goed ingelezen (dacht ik) deze uitleg gevonden en begrepen (dacht ik) en toch werkt het niet.

    CV + --> Tado wireless receiver +

    CV - --> Tado wireless receiver -

    Instelling D01

    Helaas geen warm huis nog. Hiervoor hing een Honeywell T87M1003. Mis ik ergens nog een instelling (op de ketel wellicht)?

  • Ook hier geen reactie van de ketel…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga naar https://tado.com/start en volg de stappen nauwkeurig

  • FHP
    Opties
    Hi all,
    Are Tado and Remeha Quinta 28C opentherm/modulating compatible? Or should i connect On/Off?

    I am asking because my system was installed this way last weekend and it seems not working well. Sometimes I see very high temperatures at the boiler (then it goes to code 6). And the hot water continued flowing to 1 radiator without smart valve (even with all the other radiators with smart valves and main thermostat turned off). Only stopped when I unplugged the boiler from power supply.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Boiler is modulating but I think you have connected and configured the smart thermostat as on off


    Change the thermostat to modulating.


    Use the wizard in the app or website te
  • FHP
    Opties
    Thanks for the help, Douwe.

    I checked and the thermostat was correctly set to modulating. A technician came to my house checked the boiler. He set maximum temperature limits and said that probably solves the problem. I also set maximum temp in Tado Pro app.
    Let's see if it solves the issue.