2 radiatoren in 1 zone verschillend instellen

Opties
In de woonkamer met open keuken heb ik v3+ thermostaat en 2 radiatoren geïnstalleerd, een radiator hangt grotendeels deels achter een gordijn. Deze radiator wil ik daarom lager instellen, bijv. constant 15 graden, terwijl ik de andere het grote werk laat doen (overdag 20/21 en ‘s nachts 18 graden). Kan dat? De temp wordt op 3 punten gemeten, hoe gaan die elkaar beïnvloeden?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ik heb thuis een soortgelijke situatie. Een insteekverdieping met radiatoren boven de woonkamer waar vloerverwarming zit. Op de insteekverdieping heb ik gewone thermostaatknoppen laten zitten op 20 graden. Zodra er warmte gemaakt wordt helpen ze een beetje mee.

    In jouw geval zou ik ook aan een gewone radiatorknop denken. (hoewel die niet vaak iets zal doen als de rest op 18 en 20 graden staat)

  • JWV
    Opties
    Ik dacht aan de volgende oplossing: ik maak twee zones: woonkamer en keuken en wijs de thermostaat v3+ toe aan de keuken (qua afstand klopt dat ook beter). Nu kan ik de keuken apart instellen van de woonkamer. Die laat ik op 15 staan.
    Een probleem: het lukt me niet de thermostaat in de keukenzone te zetten via de app op mijn iPhone! Help?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Lukt het ook niet als je de slimme thermostaat helemaal verwijdert en dan opnieuw van het begin af aan installeert (en toewijst aan de keuken)?

  • JWV
    Opties
    Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de keuken zone later is toegevoegd. De stookdata zijn dan ouder dan de zone.
    De oplossing was om de thermostaatknoppen om te wisselen (en opnieuw te kalibreren) en de namen van de zones om te wisselen.
    Het werkt perfect zo.