Zijn de Tado radiatorknoppen geschikt voor mijn woning.

Opties

Ik heb momenteel een Starterkit - slimme thermostaat hangen tussen de keuken en de eetkamer.

Dit regelt voor de moment onze temperatuur.

Wij hebben deze woning nog maar een maand geleden aangekocht en hebben er bitter weinig informatie over.

ons huis is ingedeeld als volgt:

Beneden: woonkamer - eetkamer - keuken - badkamer

boven: slaapkamer 1 - slaapkamer 2

zolder: bureau


Nu heb ik de tado op een slim schema staan dat het in de nacht niet warm word of als wij niet thuis zijn ook niet onnodig zit op te warmen.

Maar ik heb gemerkt dat als de beneden radiatoren knoppen niet boven de 2 staan dat het boven niet opwarmt.

En ook voor de zolder verdieping als het op de 1ste verdieping niet aan staat warmt het op zolder ook niet op.


Nu is mijn vraag is dit omdat deze radiatoren in een soort van serie zijn aangesloten en zijn dan de radiator knoppen van Tado nutteloos voor mij? of kunnen zij juist nuttig zijn voor mij?

in de Tado app staat dat mijn ketel een Junkers - Cerapur Top ZB/ZSB/ZWB .. -3


Alle tips of informatie is handig meegenomen.


Alvast bedankt.


Groetjes,


Tom

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Hi Ton,

    Dit verhaal klinkt best heel vreemd.

    Je geeft aan dat de radiatoren in "een soort van serie zijn aangesloten". Dat kan wel verklaren wat je beschrijft. Maar dan moet je daar vroeger voordat je de Tado thermostaat plaatste ook als last van gehad hebben. Hoe lopen de leidingen en aansluitingen van je radiatoren eigenlijk precies?

    In de traditionele woningopstelling met een kamerthermostaat moeten de radiatoren in de ruimte waar die thermostaat hangt voldoende open staan, en ook geen thermostaatknoppen zijn. Anders regelt de thermostaat niet goed. Met een Tado thermostaat is dat niet anders.

    Als het werkelijk zo is dat de radiatoren in serie staan (en niet parallel zoals gebruikelijk) dan helpen Tado radiatorknoppen ook niet. Maar het lijkt me wel vreemd.

    Je zegt "in de Tado app staat dat mijn ketel een Junkers - Cerapur Top ZB/ZSB/ZWB .. -3". Is dat dan een andere ketel dan je hebt?

    ik ben benieuwd naar je reactie.

    Groet, Herman

  • Hey,

    Bedankt alvast voor je reactie.

    Ik heb dit huis net gekocht met tado starterkit al geïnstalleerd.
    Met weinig tot geen informatie over de huidige installatie.
    Het enige dat me opvalt is dat als ik op de gelijksvloer de kranen niet hoger zet dan 2-3 dat het boven niet warm word.
    En als in het boven niet op 2-3 zet dat het op zolder niet opwarmt.
    Dus heb schrik als ik de radiator knoppen aankoop dat dit gewoon niets gaat doen en juist problemen gaat geven voor boven ge verwarmen.
    Ik denk wel dat de ketel in tado app de correcte zal zijn.

    Groeten,

    Tom
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zet er eens een foto bij van een radiator, met de buizen die er heen lopen en de kraan.

  • Dag Rob,

    Ik hoop dat het zo lukt met men Google drive link: https://drive.google.com/drive/folders/15hryVl0drcQLg9idDjGC-C27l9iFkk66

    Groetjes,

    Tom
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zie alleen 4 foto's van een ketel...

  • Heb er een foto bij gezet van de radiator in de eetkamer
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Het ziet er uit als een behoorlijk nieuwe installatie, een normaal 2 pijps systeem. Daar verwacht je geen serieschakeling van radiatoren.

    het is een merkwaardig fenomeen, ik heb er geen verklaring voor.

    nogmaals: niet alle radiatoren in de woonkamer waar de ruimtethermostaat hangt laag zetten. Dan kan de thermostaat niet goed regelen.

  • Hey bedankt voor je antwoord.

    Ik vind het ook een beetje raar das als we de radiatoren toedraaien beneden dat het boven zo goed als niet warm word.

    Ik heb de radiator knoppen besteld gehad en zijn nu toegekomen maar ben aan het twijfelen om ze gewoon terug te sturen ipv ze op 4 van de 7 radiatoren in huis aan te sluiten en dan heel de verwarming in de war te brengen.

    Vooral omdat ik bang ben dat de knoppen beneden gaan toedraaien en dan boven open staan maar geen warmte krijgen.


    groetjes,


    Tom

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Lastige keuze.

    Succes verder.