CV-ketel slaat niet uit

Opties

Ik heb de Tado thermostaat geïnstalleerd, samen met 2 radiatorknoppen. Nu heb ik ook nog 2 niet-slimme radiatoren (die we normaal niet aan doen, echter is één van de knoppen kapot waardoor deze altijd aan staat). Het lukt me niet om de CV uit te krijgen, de thermostaat maakt namelijk geen verbinding met de cv-ketel (een Intergas HRE Komakt CW4 uit 2016), terwijl ik wel de draadjes heb verbonden met de Tado. Op welke instellingen moet ik mijn thermostaat instellen?

het is nu al best lang heel warm namelijk in huis, beetje zonde van al het gas dat we verbruiken...

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je het zomaar aansluit dan werkt het meestal niet. Je moet de wizard stap voor stap volgend dus opgeven wat voor ketel en thermostaat je hebt (dwz vroeger had) en dan krijg je precies te zien wat je waarop moet aansluiten en tevens wordt de boel dan goed geconfigureerd. De instellingen op de thermostaat hoef je dan niet zelf te doen.

  • JBroek
    Opties
    Uiteindelijk is het gelukt door contact op te nemen met Intergas. Helaas was de wizard onvoldoende uitgebreid. Het aansluiten van de draden werd niet uitgelegd, dat stond nergens. De ketel bleek uiteindelijk niet als open therm ingesteld te zijn omdat de oude thermostaat niet compatibel was daarmee. Inmiddels werkt het, door goed meedenken dus van Intergas.
  • Jardi
    Opties

    Mooie service van Intergas. Verkopen zij ook thermostaten? ;-)