Mijn TADO slimme thermostaat slaat niet af wanneer hij de gewenste temperatuur bereikt. Wat te doen?

Mijn TADO slimme thermostaat slaat niet af wanneer hij de gewenste temperatuur bereikt heeft.

Hij blijft de ketel aansturen, zodat radiatoren zonder kraan blijven opwarmen.

Zo loopt de temperatuur in de woonkamer veel te hoog op en blijft de ketel de ganse nacht door draaien.

Een noodoplossing is de knop op de thermostaat 10 seconden ingedrukt te houden, waardoor deze opnieuw opstart en het probleem tijdelijk opgelost is.

Maar het kan volgens mij niet de bedoeling zijn om dit dagelijks te moeten herhalen.

De thermostaat werkte de voorbije maanden fantastisch goed, maar sinds kort loop ik tegen dit probleempje aan.

Antwoorden

  • Zelfde probleem. Gisteren geinstalleerd, getest. Sloeg toen wel netjes af, vandaag blijft ie aan.
  • Ik heb de zelfde probleem enige iede ik heb mijn radiatorknoppen ook afgezet maar de junkers cerapur brander blijft maar branden en geeft zelfs een fout aan. Zoals een in 2 gesneden H leter
  • @kimva en @BenHome om jullie te kunnen helpen hebben we meer informatie nodig. Welke ketel heb je, wat voor verwarmingsinstallatie en welke tado apparaten? Hoe heb je e.e.a. ingesteld in de app?

    @Hasan Eigenlijk de zelfde opmerking als hier boven. Daarnaast is het bekend dat tado thermostaat niet goed overweg kan met de status/foutcodes van de ketel. Dus als de ketel in storing gaat, moet je dat eerst verhelpen, afhankelijk van wat er aan de hand is.

  • Zelfde probleem 16 febr ..CV monteur: defecte Tado thermostaat Al 2 jaar tevreden klant.
    Verwarming alleen nu te temperen door de deksel van de thermostaat te halen… de app blijft daarna nog foute info geven..maar ketel dooft ..!
    Graag oplossing van dit probleem , dat dus niet alleen lijkt te staan .
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als je dit opgelost wilt hebben heeft het geen zin om hier te klagen, Tado leest de berichten op het forum maar eens paar maand ofzo en op dergelijke berichten reageren ze alleen met een kortaf "neem contact op met de servicedesk". Dus dat kun je beter meteen doen.